Близо 200% ръст в продажбата на електромобили през октомври

Пламен Георгиев,
Volkswagen ID3 тест драйв

, Vesti.bg

Volkswagen ID.3

С ветовната пандемия порази изключително тежко автомобилния сектор, който отчита спад в продажбите от 27% (до 9,7 млн.) до края на октомври спрямо същия период на миналата година. Спадът през октомври е 7% до 1 127 624 бройки. Положителното е, че този спад е вторият най-малък за тази година.

На този фон идва и статистиката за продажбата на електрифицирани автомобили (EV), в което число влизат чисти електромобили (BEV), плъг-ин хибриди (PHEV), чисти хибриди (HEV) и меки хибриди. Регистрациите на EV през октомври са били 302 587 бройки, което съставлява 26,8% пазарен дял. За втори пореден месец този дял е по-висок от дела на дизеловите автомобили (26,3%).

Jato Dynamics

Сравнявайки тези продажби със същия период на миналата година, продажбите на електрифицирани автомобили са нараснали със 153%, но този ръст се дължи в най-голяма степен на меките хибриди. През октомври те са съставлявали 32% от EV регистрациите.

Тестваме Volkswagen ID.3: електромобилът за масите

По-интересни са цифрите, свързани с чистите електромобили (BEV), които бележат ръст от 197% до 71 800 продажби през октомври 2020. Лидер тук е Volkswagen ID.3 с 10 590 регистрации в Европа-27 (моделът е №29 в общата класация по продажби). Повечето продажби са фирмени. Фелипе Муноз от JATO Dynamics коментира: „Volkswagen ID.3 е друг пример за ежедневното увеличаване на апетита на клиентите към конкурентни и стилни електрически автомобили.”

Volkswagen Group е най-големият производител в Европа на електрифицирани автомобили през октомври, като на него се падат 25% от общите регистрации. Още по-интересно е, че германският производител държи 29% от пазара на електромобили.

Jato Dynamics

Що касае общия пазар, Fiat Panda отбелязва ръст на продажбите от 29%, ръстът на Opel Corsa е цели 59%, а Audi A8 може да се похвали с ръст от 69%. На противоположния полюс е представянето на VW Golf (-20%), Mercedes C- и B-класи (съответно -37% и -38%), BMW Серия 5 (- 29%) и т.н.

ЕС може да убие двигателя с вътрешно горене още през 2025 г.

Въпреки спада от 20% в реализацията на Golf, моделът продължава да е най-продаваният в Европа и през октомври (27 530), следван от Renault Clio (22 588) и Opel Corsa (21 220). При хибридите/меките хибриди първите две места се държат от Toyota Yaris и Corolla (съответно с 13 338 и 3728), докато лидер при плъг-ин хибридите е Mercedes A-Class (4209). Интересното е, че в Топ 10 сред чиститe хибриди не фигурира името на Tesla Model 3.

Еколози искат спиране на субсидиите за плъг-ин хибридите

Топ 10 на най-надеждните електромобили и хибриди

GM иска да е №1 производител на е-коли в САЩ, за целта ще помагат нови батерии

Източник на статията: Vesti.bg

Jato Dynamics продажби на автомобили Volkswagen ID.3 е-коли електромобили