Audi представи стратегията “Road map E.” Както предполага самото име, компанията залага „всичко или нищо“ на електричеството, заявявайки, че до 2025 г. ще има в гамата си 30 електрифицирани модела. Нещо повече, 20 от тях ще са изцяло електрически.
За целта Audi ще използва цели четири платформи за е-коли. Първият модел (E-tron ще може да го видите на започващия в събота автомобилен салон в София) вече използва модифицирана версия на MLB evo.
По-големите промени предстоят, тъй като предстоящите нови модели ще стъпват на специално проектирани за електрически автомобили платформи. Първият от тях ще е серийният вариант на E-tron GT concept, който бе представен миналата година. Той ще се появи през 2020 г. и ще е изграден на платформата J1, която лежи в основата на Porsche Taycan.
Година по-късно, през 2021 г., Audi ще представи третата електрическа платформа, която се използва от VW I.D. 3, а именно MEB.
Първият модел на Audi, който ще използва архитектурата MEB, е серийният вариант на Q4 e-tron concept. На външни размери той ще е подобен на Q3, но обемът в интериора ще е аналогичен с Q5.
На тази платформа ще бъдат качени и други модели, за които компанията казва, че ще са от компактния и средния клас.
По-важното е, че моделите на платформата MEB ще бъдат „достъпни“, както ги определя Audi. Като част от стремежа за предлагане на по-ниска цена, компанията ще предлага базови модели с монтиран отзад електромотор и задвижване на задните колела. За тези клиенти, за които паричните средства не са голям проблем, ще се предлагат версии с два електромотора и задвижване на четирите колела.
Последната архитектура се нарича РРЕ и на нея ще бъдат качени големите и луксозни електрически модели на компанията. Тя ще се използва за комбита, кросоувъри, спортбеци и SUV-ове.
Платформата е подобна на MEB, тъй като и тук ще се предлагат версии само със задно или с 4х4 задвижване (съответно с един или два мотора). Но платформата ще предлага по-развити технологии, като 800-волтова електрическа система и заряден капацитет от 350 kW. Audi намекна също, че моделите на PPE може да имат въздушно окачване, четири завиващи колела и разпределение на въртящия момент между колелата, т. нар. torque vectoring.
Като част от програмата бе скритият под покривало концепт Sportback-Layout, изграден на платформата РРЕ. Повече за него не бе казано, но се очаква сериен вариант на модела да влезе в производство през 2023 г.
Дания призовава ЕС да забрани дизеловите и бензиновите коли от 2030 г.