З а пръв път в историята си Audi представи концептуален автомобил по време на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч през изминалия уикенд. И е очевидно, че дизайнерите са се справили повече от добре, тъй като ни представят една изключително атрактивна машина, която смесва елементи на състезателен автомобил, горещ хечбек, има дори елементи от спортен мотоциклет.
Първоначалният прякор на модела е “Level Zero”, защото, независимо от многото технологии, водачът има пълен контрол и на борда няма абсолютно никакви системи за полуавтономно управление.
Отпред PB18 e-tron прилича на спортно купе, в действителност не би било трудно да го оприличим на R8 от бъдещето. Довод за това са масивната трапецовидна радиаторна решетка и също толкова големите въздуховоди от всяка страна. Но погледнат отстрани и отзад става ясно, че PB18 е 3-врат хечбек.
PB18 разчита на три електромотора – един за предната ос с 201 к.с., като другите два задвижват по едно от задните колела. При нормално шофиране концепцията разчита на 500 киловата (680 к.с.) и 830 Нм въртящ момент, но е възможно мощността да скочи временно до 775 к.с. Audi смята, че тази мощност е достатъчна за ускорение до 100 км/ч за малко над 2 секунди.
Електромоторите черпят енергия от иновативна батерия с твърд електролит (Solid State Battery) и капацитет 95 киловат часа, която се смята за следващата крачка в развитието след литиево-йонните батерии. Audi предполага, че с нея РВ18 би имал пробег от 500 км според новия стандарт WLTP. 800-волтова зарядна система зарежда батериите за само 15 минути, като е възможно и безжично индуктивно зареждане. За да се оптимизира ефективността, електромоторите са натоварени и с процеса на спиране, като така регенерират енергия. Традиционните спирачни дискове влизат в действие само при рязко спиране.
Интериорът на PB18 навява асоциации с мотоциклетите, защото кабината може да се трансформира от едноместна на двуместна, след като бъде свален капакът на задната седалка, където може да седне пътник точно като на мотоциклет – зад водача. Иначе целият кокпит е цифров и футуристичен.
Това е върхът на сладоледа. Bugatti Divo е най-скъпият автомобил в света
Ferrari 250 GTO ще гони рекордните $60 000 000
Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)