Т ретият от едва 36 произведени GTO се определя от експертите на марката като един от най-автентичните и оригинални GTO екземпляри. Той е един от четирите модела, Series II GTO/64, преминали през работилницата на Scaglietti, и е един от общо седемте GTO, възползвали се от опита на каросерийната компания. Въпросният екземпляр ще бъде предложен на търг тази събота в Монтерей, като от Sothеby’s се надяват цената му да достигне рекордните $60 млн.
Gran Turismo Omologato, шаси 3413, печели легендартоно „Тарга Флорио” през 1964 г. в ръцете на Едоардо Луалди-Габарди. Тази победа помага на Ferrari да спечели International Championship for GT Manufacturers същата година. На сметката си този конкретен автомобил има 15 касови и крайни победи между 1962 и 1965 г.
Никога след това компанията няма да произведе сериен GT автомобил, предназначен за състезания. Той се появява в следствие на създаването на новия Международен шампионат за GT производители през 1962 г., за който 250 SWB Berlinetta не е достатъчен за победата. Дългогодишният инженер на Ferrari Джото Бизарини е наясно, че е необходим нов модел, за да може Скудерията да е конкурентна на новите модели на Aston Martin, Jaguar и Shelby American. Предният профил на SWB е прекалено скосен за прескачане на границата от 250 км/ч (предницата се повдига при високи скорости), а широчината отзад не е достатъчно за постоянно увеличаващите се задни гуми.
Така на бял свят се появява 250 GTO, а шаси 3413 напуска завода в Маранело в края на април 1962 г. Той е първият GTO от Series 1, който минава през каросерийната компания Scaglietti за преработка на каросерията.
Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)
Системата ABS, въведена от Mercedes-Benz, навърши 40 години
Aston Martin Valkyrie ще е най-мощният атмосферен сериен модел