Audi не се отклонява от целта: отказ от ДВГ през 2033 г.

Същевременно шефът на марката иска да изпревари технологично BMW и Mercedes

Audi Q6 etron електромобили зарядна станция

, Audi

Audi Q6 e-tron

В ече се появиха (и писахме за тях) компании, които дадоха отбой на първоначалните си намерения да преминат изцяло на ток още преди 2035 г. Но изпълнителният директор Гернот Дьолнер потвърждава, че целта пред Audi не се е променила.

Запитан от Automobolwoche, ще промени ли Audi електрическата си стратегия на фона на скептицизма, обзел пазара, Дьолнер отговаря:

Скоростта на трансформация може да се отклонява тук-там, но основната цел е ясна: ние ще минем изцяло на ток. Това е пътят, това е технологично ясно.” И допълва: „Оставаме на същата стратегия [спиране на продажбите на автомобили с ДВГ през 2033 г. в Европа и Северна Америка]. Ще се позиционираме добре със следващото поколение BEV, модели с ДВГ и плъг-ин хибриди, и ще можем да действаме гъвкаво, ако се налага. Но не смятам, че това ще е нужно.”

Гьорнер потвърждава, че има над 20 планирани лансирания на електрически, конвенционални и плъг-ин хибридни модели през 2024 и 2025 г. Той също така казва, че не са се правили усилия за разработване на собствена електронна архитектура, а работата продължава с Cariad. Именно това подразделение се сочи като основен виновник за забавеното лансиране на доста модели в гамата на Групата.

Дьолнер отбелязва, че още „през 2026 г. ще станем свидетели на съществено намаляване на продажбите на двигатели с вътрешно горене”.

Запитан докога Audi планира да предлага модели с ДВГ, шефът на марката отговаря, че „в Китай последните двигатели с вътрешно горене, които ще представим през 2026 т., вероятно няма да влязат в продажба до следващата година. Ако приемем, че жизненият цикъл е седем години, то значи отговорът на въпроса е до средата на следващото десетилетие.”

Логично, от изданието задават въпроса за очакваната политическа промяна в Европа и САЩ, ако изборите за Европарламент бъдат спечелени от десни популисти и Доналд Тръмп съответно.

По принцип не съм против дебата за отвореността към технологиите. В същото време обаче отдавна разполагаме със съответното законодателство на всички пазари за намаляване на емисиите CO2 и емисиите на отработени газове. Понастоящем няма друга технология освен електромобилността, която би могла да постигне тези цели. Дори и да има желание за промяна на законите отново, няма да имаме нова политическа ситуация преди края на това десетилетие. Дотогава се прилагат настоящите разпоредби и ние можем да действаме в рамките на тях.”

На финала Дьолнер е запитан кога Audi ще се изравни с BMW и Mercedes, които лансират съответно Neue Klasse и платформата MMA.

„Целта ни е не само да се изравним, но също и да изпреварим тези два конкурента, но имаме да извървим дълъг път.”

Източник на статията: autonews.com

електрическа мобилност Гернот Дьолнер Audi