Е лектрическата революция на Audi продължава, или е по-точно да се каже: сега навлиза в решаващата си фаза, защото най-после виждаме напълно новото Q6 E-Tron. И по-напълно ново имаме предвид точно това: всичко в този автомобил е нова разработка, затова и той доста се позабави.
Ако прескочим външните панели, не че не са важни, но под тях вече е електрическата платформа Premium Platform Electric, споделена с Porsche Macan EV. Тази 800-волтова система обединява два електромотора. Моделът ще излезе на пазара през септември, като това ще стане в две версии - Q6 и SQ6 – като и двата разчитат на пакет с използваем капацитет 94,9 kWh (бруто 100 kWh). Sportback версиите ще дойдат по-късно, а версията със задно предаване с по-голям пробег също е в процес на разработка.
Батерията също е напълно нова, съставена от 12 модула и 180 призматични клетки. Те осигуряват до 625 км пробег. Версията Audi Q6 e-tron е с мощност 388 к.с., докато SQ6 e-tron – с 517 к.с.
Благодарение на 800-волтовата архитектура и максималната мощност на зареждане от 270 kW, Q6 e-tron може да зареди достатъчно енергия за 255 км само за 10 минути на подходящата зарядна станция (High Power Charging, HPC). На такава зарядът в батерията се качва от 10 до 80% за 21 минути.
Ако зарядната станция работи на 400 волта, батерията на Audi Q6 e-tron се разделя автоматично на две равни части, които могат да се зареждат паралелно с до 135 kW. В зависимост от състоянието на заряда, двете половини първо се изравняват, след това се зареждат едновременно.
Колкото и важна да е новата РРЕ платформа, не по-малко важна е и електронната архитектура E3 (End-to-End Electronic), разчитаща на AI за управление на само на разнообразните Android-базирани системи, но и за да предлага проактивни предложения, базирани на самообучение от навиците на шофиране и маршрутите на движение на водача. Има дори аватар за AI, който се показва на централния 14,5-инчов дисплей, както и в опционалния head-up дисплей с добавена реалност.
Другите дигитални екрани са приборно табло с диаметър 11,9 инча, както и 10,9-инчов дисплей за предния пътник, който водачът не може да вижда. Audi описва системата E3 като "устойчива в бъдещето стандартизирана рамка."
Осветяването на модела също е изключително иновативно, защото говорим за OLED светлини, като задните са съставени от шест OLED панела с общо 360 сегмента, които генерират нов образ на всеки 10 милисекунди, използвайки специално разработен алгоритъм. Предните светлини са съставени от 12 сегмента.
Audi Q6 e-tron quattro и SQ6 e-tron са налични за поръчка от този месец, като цените започват от съответно 74 700 и 93 800 евро, а доставките ще започнат от третото тримесечие на 2024 година.