Hyundai е сред най-амбициозните автомобилни производители, които се вричат на електрическата мобилност. Корейската компания вече кара гиганти като Volkswagen, Ford и GM да потръпват със своите продукти, а тази новина със сигурност ще им развали съня за месеци напред. Все пак говорим за $83 млрд. инвестиции в следващите 10 години!
И тук не говорим за автомобили, тук Hyundai говори за „решения за интелигентна мобилност”. Това само подчертава „сеизмичната промяна”, която компанията вижда с прехода на индустрията към електрическа мобилност.
По време на 2023 CEO Investor Day, Hyundai обяви, че ще задели 109,4 трилиона вона ($85 млрд.) до 2032 г., като около 1/3 от тях (35,8 трилиона вона/$27,8 млрд.) са предназначени за развитие на електромобили и производство. От тях 9,5 трилиона вона ($7,4 млрд.) са предназначени за развитие на батерии.
Критична част от стратегията включва въвеждането на следващото поколение модулна платформа за електромобили и подсилване на мощностите за производство на EV и възможностите за развитие. Планът предвижда още инвестиции в автономното управление, задвижването с водород (горивни клетки) роботиката и иновативната въздушна мобилност.
Новата модерна платформа Integrated Modular Architecture (IMA) ще се използва от 13 модела от марките Hyundai, Kia и Genesis. Тя ще помогне на Hyundai да постигне максимално намаляване на разходите чрез икономия от мащаба. От компанията казват, че IMA ще позволи „над 80 модула” да се споделят от автомобили от различни сегменти, независимо от типа каросерия.
На новата платформа ще може да бъдат качвани автомобили от почти всички класове, започвайки от малки и големи SUV, минавайки през прикапи и стигайки до луксозните модели на Genesis. Тя ще позволи монтирането на различни батерии, включително следващото поколение NCM и LFP батерии.