$5 млрд. за изграждане на национална зарядна мрежа в САЩ

National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) иска да накара американците да направят последната крачка – решението да закупят електромобил.

Пламен Георгиев,
електромобили зарядни

iStock

О т няколко години е ясно, че стремежът за личен и комерсиален транспорт без вредни емисии означава, че трябва да се направи някаква съществена промяна. Не може да се очаква хората да използват само домовете си за зареждане на автомобила си. В същото време, компаниите не може да харчат огромно количество пари за електромобили, а след това и за зарядна мрежа. Това би означавало, че и без това скъпите е-коли да станат още по-скъпи.

За разлика от европейците, властите в САЩ знаят, че автомобилите с двигател с вътрешно горене ще продължат да играят съществена роля през следващите години. Не може да виниш хората, че харесват ДВГ, на което са разчитали цял век. И поне през следващото десетилетие и половина конвенционалното задвижване ще си остане важен фактор за хората и индустрията. Това им дава време да се подготвят отсега за предстоящата промяна, която и администрацията на Бaйдън налага.

Според U.S. Department of Transportation (USDOT), тези $5 млрд. ще се предоставят на щатите за срок от пет години. Във Вашингтон е взето решение с тези пари да се направят Алтернативни коридори за зареждане. Това означава, че зарядните станции ще бъдат изградени в цялата страна, по продължение на междущатската магистрална система. Началото е доста скромно, само $615 млн. тази година.

Пит Бътигейт, щатски секретар по транспорта, коментира:

Преди век Америка се втурна в модерната автомобилна ера, сега Америка трябва да поведе революцията на електрическите автомобили.”

И скоро американците ще могат да зареждат навсякъде по пътя си. Единственото липсващо парче е цената на киловатчас,  защото електричеството не е евтино, а и изглежда, че ще става все по-скъпо.

Според плана, новите зарядни станции не може да са на повече от 50 мили (80 км) една от друга. Те трябва да са постоянно отворени за хората и трябва да са с поне 600 kW капацитет на локация. Ще се предлага DC бързо зареждане. Правилата казват още, че станциите трябва да са с повече от един доставчик на ток, като не трябва да са на повече от 1 миля (1,6 км) от изхода на междущатска магистрала.

Белият дом е убеден, че бъдещето на индустрията е електрическо. Администрацията на Байдън иска 50% от продадените през 2030 г. да са електрически или плъг-ин хибридни автомобили, като до тази дата трябва да са изградени 500 000 нови зарядни станции.

NEVI няма да е единствената програма за електрифициране на страната. Скоро ще бъдат обявени други финансови пакети, които трябва да създадат подобна на NEVI система за по-малките населени места.

САЩ зарядна инфраструктура зарядна станция електромобили