25% от продадените в Европа през 2024 г. EV ще са произведени в Китай

По-високите мита биха направили средноразмерните седани и SUV по-скъпи от европейските модели, но компактните SUV и големите модели от Китай ще са по-евтини

BYD Гърция

, BYD

BYD избра Zappeion Megaron в Атина за своя гръцки дебют

П роизведените в Китай електрически автомобили ще съставляват 25% от европейския EV пазар тази година, ръст от 19,5% през 2023 г., макар ЕС да планира увеличение на митата за тези електрически модели. Това е изводът на Европейската федерация за транспорт и околна среда.

Увеличаването на митата за произведените в Китай EV до 25% ще направи средноразмерните седани и SUV-ове по-скъпи от конкурентите им европейски модели, но компактните SUV-ове и големите модели от Китай ще бъдат малко по-евтини, казва групата, цитирайки изводи от свой анализ.

Цените на литиево-йонните клетки, произвеждани в Китай, са „поне 20%” по-ниски от тези в Европа, а китайските производители на батерии са разработили по-модерни технологии и вериги на доставки, казват още от федерацията.

Митата няма да защитят уважаваните европейски производителите, тъй като китайските им конкуренти планират да строят заводи в Европа.

Основните вносители на EV в Европа миналата година са били Tesla, Dacia и BMW, но през тази година китайските марки са на път да завземат 11% от европейския EV пазар, който дял федерацията смята, че ще се увеличи до 20% през 2027 г.

Натискът върху местните производители да разширят производството на електромобили за масовия пазар чрез регулации и субсидиране на производството на батерии „е единственият начин автомобилните производители в ЕС да се конкурират с китайските марки“, се казва в анализа на федерацията.

„Тъй като в момента нито едно от тях не е налице, трябва да се обмислят тарифи за батерийни клетки. В сравнение със САЩ и Китай, ЕС в момента има най-ниските мита за батерийни клетки“, добавя групата.

Източник на статията: autonews.com

Европа китайски автомобили мита