Е вропейската комисия планира да започне митническа регистрация на вноса на китайски електромобили, което означава, че те могат да бъдат обмитявани, ако търговското разследване на ЕС заключи, че получават субсидии, носещи им конкурентно предимство
Комисията провежда антисубсидийно разследване на китайски BEV, за да определи дали да наложи мита, за да защити производителите от ЕС. Разследването трябва да приключи до ноември, въпреки че ЕС може да наложи временни мита през юли.
В документ, публикуван във вторник, Комисията заявява, че разполага с достатъчно доказателства, които показват, че китайските електромобили са били субсидирани и че вносът се е увеличил с 14% на годишна база, откакто разследването беше официално стартирано през октомври.
Митническата регистрация ще започне в деня след публикуването на плана в официалния вестник на ЕС, което вероятно ще бъде през следващите дни.
Китайската търговска камара към ЕС заяви, че е разочарована от този ход и че скокът на вноса отразява нарастващото европейско търсене на електрически автомобили.
Китайските автомобилни производители, включително BYD иMG на SAIC, се насочват към Европа с гама от електромобили на конкурентни цени, оказвайки натиск върху производителите като Stellantis и Volkswagen Group.
BYD заяви през декември, че ще построи завод за автомобили в Унгария, за да увеличи продажбите в Европа.