Subaru Impreza WRX винаги е била една от любимите коли на много ентусиасти. Тя е рали легенда и има солидна история с постижения.
И все пак, шосейните „Импрези“ обикновено не са особено скъпи и са сравнително достъпни за феновете. Още повече, когато става дума за по-стари модели от 90-те например.
С едно голямо изключение. Тази Impreza от 1998 г. е версия 22B STi – една от най-желаните от почитателите. Но има и още фактори, които правят точно този екземпляр още по-скъп.
Един от тях е, че това е един от само три прототипа на 22B, а от самата модификация са произведени 424 броя и те са разпродадени за 48 часа. А най-важният фактор е, че това е била колата на легендата Колин Макрей.
Тя ще бъде продадена на търг от Silverstone Auctions на 26-ти август т.г. Прогнозната цена е между 500 000 и 600 000 долара.
През 1998 г. в знак на благодарност, Subaru решава да предложи трите прототипа на важни за компанията хора. Едно е дадено на създателя на Prodrive Дейвид Лапуорт и едно на Ники Грист, навигатор на Макрей. Третото е за Макрей, като се е смятало, че те са подарък, но в интервю Макрей казва, че е трябвало да купи своето, което „като шотландец ме заболя“.
Макрей казва в интервю, че 22B е една от любимите му коли, която „може да те затрудни“. Колата е изминала 11971 км. Въпреки това е в отлично състояние. Тя е в оригинална японска спецификация с десен волан, табло в километри и някои дребни визуални разлики. Има пълна история за сервиз, обслужвания и всяка купена част.
Двигателят е отделно отлят EJ22, 2.2-литров, ограничен на 276 к.с. според джентълменско споразумение между японските производители на коли през 90-те, да не продават коли над 280 к.с. и вдигащи повече от 180 км/ч.
Въпреки това се смята, че двигателят е способен на над 300 „коня“. Има състезателен съединител, подсилени валове, регулируеми от шофьора диференциали, подобрени спирачки и окачване. Всичко това я прави най-желаната версия на 22B и логично, увеличава очакванията и за продажната цена, която ще постигне.