И маме нов крал в сегмента на т. нар. хотхечове, който отново е френскоговорещ. Някои дори го определиха като най-чистият от своята порода, за което се изхожда от факта, че Megane RS Trophy-R отново е най-бързият автомобил на „Нюрбургринг” с предно предаване.
Отново, защото предходното поколение завъртя обиколка на „Северната дъга” за 7:54,36 мин. през 2014 г. Сега новият модел направи това 7:40,10 мин. (за старата конфигурация от 20,6 км), а за конфигурацията на пистата за 2019 г. (20,83 км) времето бе 7:45,38 мин.
Иначе формулата за извличане на повече скорост от Megane RS не се е изменила през годините. Renault Sport е подложил Trophy-R на стриктна диета, в резултат на която той е отслабнал с цели 130 кг. За това са спомогнали по-тънките стъкла на задните врати, карбоновият преден капак, липсата на задни седалки, комбинирана с по-леки предни, както и монтирането на титаниева изпускателна диета (премахната е дори задната чистачка).
Шасито също е било съществено променено, като се е сдобило с комплект регулируеми амортисьори Ohlins, олекотени пружини, по-лека торсионна греда отзад и различен аеро пакет. Като опция може да се поръчат и карбонови джанти.
Но най-голямата разлика със стандартния Megane RS, е премахването на системата за завиване на задните колела. На пътя тя е от голяма полза, но при пилотиране на писта по-скоро пречи.
Задвижването идва от същия 1,8-литров турбо двигател с 4 цилиндъра, генериращ 300 к.с. и 400 Нм, който е монтиран в модела Trophy. Тук няма опция за трансмисия с двоен съединител, а само 6-степенна механична кутия.
Renault твърди, че RS Trophy-R взима спринта до 100 км/ч за 5,4 секунди и може да се ускори до максимум 262 км/ч. Моделът ще бъде произведен в тираж от само 500 бройки, като цените във Франция започва от 55 000 евро.
Електромоторите ще станат по-леки и по-ефективни