И зследователска група от немския Институт за химически технологии на дружеството „Фраунхофер“ (ICT), работеща съвместно с висшия технически университет на Германия – Техническият институт в Карлсруе – разработи електромотор, чийто корпус е полимерен. По този начин учените са успели да подобрят охлаждането, което от своя страна е повишило ефективността му.
Изследователският проект DEmiL предвижда разработването на електромотор с интегриран олекотен корпус и директно охлаждане на стартера и ротора.
„Електромоторът е съставен от въртящ се ротор и неподвижен статор,“ обяснява Роберт Мартен, сътрудник в проекта. „През медната намотка на статора преминава електричество. Именно тук възниква най-голямата загуба. Нашата цел – напълно да елиминираме тази загуба“.
За да не допуснат прегряване, обикновените електромотори са затворени в метални корпуси, свързани с муфа за охлаждане, пълна със студена вода. Изследователите от ICT предлагат да се действа по друг начин: те са заменили кръглите проводници с плоски, което им е позволило да създадат охлаждащи канали в самия стартера, като същевременно да увеличат термичната ефективност. Разсейването на топлината в мястото, в което тя се генерира, е позволило премахването на металния корпус – той е заменен от корпус, изработен от армирани влакна на термореактивна пластмаса. Ефективността на този мотор възлиза на 98%.
Миналият декември Honda съумя да разработи работещи на стайна температура флуорид-йонни батерии с твърд електролит. Именно стайната температура е разковничето, защото за работата на подобни батерии се иска над 150 градуса по Целзий.
Всичко това иде да подскаже, че се работи усилено и е вероятно скоро да бъде постигнат пробив, който да позволи вграждането на нов вид електромотори в е-колите.
Електромобилите съставляват почти половината продажби в Норвегия