Б ъбреците на „седмицата” дотолкова поляризираха феновете на марката, че BMW трябваше да влизат в обяснителен режим по темата, оправдавайки се с желанието си да разграничат Серия 5 и Серия 7. Този факт ме върна към началото на кариерата ми, когато „Американският пациент” предизвика абсолютно същата полемика.
Говоря за Крис Бенгъл, един от най-обсъжданите и охулвани автомобилни дизайнери от последните няколко десетилетия. От 80-те години до началото на новото хилядолетие баварците изповядваха една философия за дизайна си: „един вид наденица, различни размери”. Бенгъл дойде в BMW и разби тази концепция на пух и прах.
Зад волана на BMW Серия 7
Едва ли са много хората, които помнят, че през 2001 г. Серия 7 въведе прословутата си система iDrive, която след това бе копирана по един или друг начин от всички останали. Но феновете със сигурност си спомнят четвъртото поколение на „седмицата”, което тогава ги скандализира, но месеци по-късно се превърна в най-продавания модел до онзи момент от топ лимузината на BMW.
За своето творение Крис Бенгъл самодоволно твърдеше, че мястото на оспорваната авангардна седмица е в музея “Гугенхайм”. Тя не намери място там, вероятно няма да намери такова и новото, последно превъплъщение на модела. Но това в никой случай не отменя факта, че G11_G12 е истинско монументално творение на автомобилния дизайн и инженеринг. Това за мен е най-точното определение за вида на Серия 7.
Новата бъбрековидна радиаторна решетка на BMW е с увеличена с около 40 % площ, оградена с цялостна рамка.
Няма да скрия, че не харесвам тази радиаторна решетка, но също така смятам, че появата и бе съвсем логична. Със сигурност тя изглежда по-добре в сребристо, докато в матиран черен гланц стои още по-предизвикателно и малко в повече.
Но Серия 7 е много, ама много повече от една радиаторна решетка. Серия 7 е черешката на тортата в гамата на BMW.
Забравете предразсъдъците, BMW X7 е върховна лимузина (тест драйв)
Тестваме най-продавания модел на Renault
Изглежда почти невъзможно да предложиш върховен лукс и технологии в автомобил, тежащ около и над два тона, като същевременно с това той предлага динамиката на два пъти по-малък и лек седан. „Почти” е ключовата дума, защото баварските инженери и дизайнери са направили точно това: върховен лукс, допълнен с най-богатия и модерен технологичен арсенал, съчетани с ускорение до 100 км/ч за 4 секунди! Изпитах го, истина е, не са само празни приказки от пресматериалите. Имах тази възможност по време на динамичното представяне на модела, състояло се в Полша и Чехия, където успях да тествам и BMW X7, за който вече ви разказахме.
Нови, по-тесни с 35 мм, триизмерно моделирани задни светлини с LED технология.
Логично би било да отделя голямо внимание на системите за активна и пасивна безопасност, както и тези за подпомагане на водача. Да, но няма да го направя. Причината е, че BMW Серия 7 предлага абсолютно целия технологичен арсенал, с който разполага марката. А нашите тестови автомобили бяха натъпкани с всичко възможно.
Затова няма логика да ви обяснявам как Серия 7 може да се движи почти без намесата на водач както в града, така и на магистрала. Няма логика, защото това правих преди по-малко от месец с новото Renault Clio. А предлаганите в „седмицата” системи са няколко десетки пъти повече спрямо това във френския хечбек.
Красиво не е, но изразително със сигурност: предната част на седмицата е по-високата с 50 мм.
Далеч по-интересен за мен е Intelligent Personal Assistant, чрез който комуникирате с автомобила и управлявате определени функции и системи. Вместо да натиснете един-два бутона, за да регулирате температурата на климатика (което си е много трудно), може да произнесете нужната команда, което е много по-забавно. Това просто е началната фаза на превръщането на автомобила в един голям изкуствен интелект, който след десетилетие (или две) ще ни вози сам и сам ще предвижда каква температура искаме в интериора.
А именно той е това, заради което клиентите избират Серия 7 (ако изключим желанието за демонстрация на жизнен статус). На шофьорското място седя зад напълно дигитално 12,3-инчово приборно табло и 10,25-инчов контролен дисплей. Тази обстановка ми е добре позната. Важното тук са възможностите за индивидуализация чрез Design Pure Excellence за екстериора и интериора, както и чрез М Спортния пакет. За пръв път се предлага BMW Individual High Gloss Shadow Line с разширен обхват.
Модерната версия на Ibiza: тестваме Seat Arona
VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)
Велур на тавана и възглавниците на подглавниците, перфорираната Nappa кожа за седалките, алуминий, фурнир и кожа за таблото, толкова меки и дълбоки стелки на пода, че изтупвам шофьорската след всяко излизане от автомобила, тъй като се чувствам неудобно да виждам някаква мръсотия по нея.
Уютът на борда се повишава чрез програмите Vitalize и Relax, както и трите режима Experience, адаптирани според нуждите на комбинации от осветление, климатична инсталация, ароматизация, масажна функция на седалките, затъмняване, подгряване или вентилация на седалките. В дългата версия на „седмицата” имаш убийствената Lounge седалка отзад, а таблетите на гърба на предните седалки са задължителни.
Лазерните фаровете на автомобила целят до 600 метра.
Задължителни за този автомобил са лазерните фарове, чийто светлинен сноп се „опъва” до 600 метра напред. Ако изповядвате философията на Мечо Пух, то аудиото система Bower & Wilkins Diamond 3D Surround Sound също изглежда логичен избор за тикче в предългия списък с опционално оборудване. Подобен избор има смисъл, тъй като стъклопакетът на Серия 7 е с 5 мм по-дебел, което ще рече, че на борда на автомобила сте абсолютно защитен от всякакви външни шумове.
Под масивния преден капак е монтиран V12, може би последният по рода си в модел на BMW. Предлага скромните 585 к.с. от 6,6-литровия си обем, които ускоряват огромния (2295 кг) автомобил до 100 км/ч за 3,8 секунди.
Тишината е такава, че дори V-осмакът под предния капак почти не се чува. Това дори е стряскащо и нетипично защото аз предпочитам да слушам гъргоренето му, но не и в този случай.
Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)
Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)
Лимузината предлага възможността да потеглите с Launch Control, за да разберете какво е усещането да ускорите автомобил над 2 тона за 4 секунди! Аз не са изкуших, макар новото поколение на 4,4-литровия V8 мотор да ме подтикваше. Условията, обаче, не го позволиха. Натоварена полска магистрала не предложи възможност да пробвам потенциала на тези 530 „коня” и 750 Нм, налични в широкия оборотен диапазон от 1800 до 4600 об./мин. Но пък успях да сваля разхода под 11 л/100 км, ако въобще този параметър има някакво значение за 750i xDrive.
Странични прозорци от пакетно стъкло са с увеличена с 5,1 мм дебелина за повишен акустичен комфорт.
Още по-малко е значението му, ако някога имате късмета да седнете в M760Li xDrive. Карал съм версията преди фейслифта, а сега имах възможност само за една кратка отсечка. Удоволствието за мен се криеше във факта, че под дългото торпедо е монтиран V12 двигател, последният по рода си за BMW. За 55 к.с. повече и -0,2 сек от ускорението до 100 км/ч не си струва да се дадат още един куфар за този модел, защото 750i си има абсолютно всичко.
А това е серийното Адаптивно въздушно окачване на предната и задната ос. Като опция се предлага Интегрално активно кормилно управление и Executive Drive Pro с активна стабилизация срещу наклоняване. Всичко това е гарант за върховен комфорт. Спортното не съм търсил, макар втория ден от тест драйва да имаше такава възможност по доста красив път, наречен „100 завоя” (на който са заснети голяма част от снимките, които виждате).
Има ли косури? Най-големият е ясно видим, но като оставим това настрана, BMW Серия 7 е истински впечатляващ като технологии, лукс, двигатели и комфорт на борда.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
BMW 750i xDrive
Размери
Дължина, мм: 5120
Широчина, мм: 1902
Височина, мм: 1467
Междуосие, мм: 3070
Маса, кг: 2040
Двигател
Тип: V-образен, 8-цилиндров, битурбо
Работен обем, куб. см: 4395
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 530 при 5500-6000
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 750 при 1800-4600
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 250
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,0
Среден разход, л/100 км: 10,6
Вредни емисии СО2, г/км: 241
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 229 000