Mercedes-Benz успя да защити титлата си на световна №1 луксозна марка, изпреварвайки BMW и Audi за четвърта поредна година. Победата стана ясна в петък, когато BMW обяви, че е продал 2,17 млн. автомобили през 2019 г., отчитайки ръст от 2%. Ден преди това Mercedes бе отчел увеличение на доставките с 1,3% до 2,34 млн. автомобила. Така компанията отчете девета поредна рекордна година на продажбите си. Audi е на вечното трето място в тази битка с 1,85 млн. и ръст от 1,8%.
Тази статистика показва, че пазарът е много по-устойчив и благоприятен за луксозните марки спрямо масовите, чиито продажби се повлияха много силно на някои пазари от бавния икономически растеж и търговската война.
Заводът на Mercedes в Зинделфинген в цифри и факти
Утеха за BMW е фактът, че като Група (BMW, MINI, Rolls-Royce) тя е продала 2 520 307 автомобила срещу 2 339 562 от Daimler (Mercedes-Benz и smart). Също така BMW се представя по-добре от Mercedes в САЩ, макар в Щатите компанията от Щутгарт да е доставила рекорден брой автомобили. Същото важи за Германия и Китай, като ръстът се води от неутолимата жажда за кросоувъри и луксозни седани.
Китай продължава да е ключов пазар, на който ръстът на Mercedes е цели 6,2%. Марката отчита, че месечно там са се поръчвали над 700 броя Mercedes-Maybach S-Class. Бъдещето обаче не изглежда светло на този пазар, тъй като нараства заплахата от още по-високи мита в следствие на търговската война между САЩ, Китай и Европа.
Българката, която направи интериора на най-мъжкия Mercedes
За отличния резултат на Mercedes помогна рекордното последно тримесечие на годината, през което компанията успя да прескочи границата от 600 000 (614 319 бройки, ръст 3,2%) доставки на пътнически автомобили. Компанията е лидер на пазара на луксозни автомобили в Германия, Великобритания, Франция, Испания, Белгия, Швейцария, Полша, Португалия, Южна Корея, Япония, Австралия, Тайланд, Виетнам, Сингапур, Канада и Южна Африка.
През новата година BMW се цели в леко повишаване на продажбите на Групата, както и в „солиден ръст на продажбите” в Китай. В Европа се очаква продажбите да останат на нивата от 2019-а, дължащо се на „влошаване на икономическата среда”, а в САЩ трябва леко да се увеличат.
Mercedes откри луксозен бутик в столичен МОЛ
И тримата шефове на Mercedes, BMW и Audi изразяват увереността си, че ще продължат да увеличават продажбите си и през тази година, като и трите компании залагат на агресивната си политика на обновяване на моделното си семейство.
От своя страна Audi също не се отказва от битката, като възнамерява да намали разликата с първите двама. Едно от средствата за това компанията вижда в добавянето на 10 плъг-ин хибрида и 20 електромобила в гамата си до 2025 г., с което ще изпреварят по този показател другите двама конкурента. Компанията възнамерява също да увеличи маржа на печалбата си до към 10% от настоящите 7 до 8,5%.
Новата Toyota GR Yaris е рали бегачка за начинаещи
Tesla е по-скъпа от Ford и GM взети заедно
Тестваме най-продавания модел в средния клас на планетата: VW Passat