Тестваме най-продавания модел в средния клас на планетата: VW Passat

,
VW Passat тест драйв

, Vesti.bg

Три дни след Коледа - три сезона в рамките на 200 км. Дунав край Видин и слънце, сняг и поледица на Петрохан, есенно време на южния склон на Стара планина.

П рез април миналата година от поточната линия в Емдем слезе 30-милионният (47 години след дебюта на 14 май 1973 г.) екземпляр на Passat. По този начин Passat стана вторият най-продаван модел в историята на Volkswagen, нареждайки се зад Golf и изпреварвайки Beetle. Volkswagen се похвали, че Passat е не само най-важният семеен автомобил в света, но и най-продаваният модел от средния клас на планетата. Порадвах се на африканския топъл вятър цяла седмица, за да видя на какви аргументи лежи това твърдение.

Volkswagen е наясно, че за този тип семейни автомобили единственият път е препозиционирането към по-луксозния клас (Peugeot го направи супер успешно). Днес клиентите предпочитат кросоувърите (но след 500 км на борда на Passat не спират да се питам: защо?), а класическите седани страдат най-много. Затова фокусът във Волфсбург е насочен към BMW и Mercedes, а не толкова към Ford и Opel. Затова не се изненадвам, че този Passat е по-убедителна алтернатива на луксозните модели от всякога. Той разчита на качеството, финеса и технологията, за да се конкурира с най-добрите, макар да му липсва престижната емблема.

Vesti.bg

Лесно бих пренебрегнал Passat, ако залагах само на дизайна, тъй като 508 просто изпъква, но огромното пространство, комфортът, икономията и доказаната технология накланят везните в полза на немския №1 в класа. Но чисто визуално Passat се слива с околния трафик. Промените с фейслифта са минимални, като трябва да отбележа изцяло LED светлините, трите нови външни цвята и четирите нови варианта 17, 18 и 19-цолови алуминиеви джанти. Повечето хром двете двойки трапецовидни „ауспуси“ се дължат на пакета R-Line (1432 лв.).

Тестваме върха в гамата на Volkswagen: Touareg 3,0 V6 TDI

Lexus RX: японска трактовка на определението луксозен (тест драйв)

Не мога да прескоча матричните IQ.LIGHT фарове, които слизат от Touareg и в Passat. Да, не са никак евтини (4407 лв.), но аз съм човек с диоптър 2,5. Именно затова винаги съм гласувал с две ръце за подобна опция, защото наистина прави (за мен поне) пътуването по-безопасно. За това се грижат два кръга от светодиоди: вътрешният е съставен от 12, а външният от 32 светодиода. Резултатът е отлична видимост през нощта.

Vesti.bg

Passat блести в интериора, тук всичко е подчинено на ергономията и технологиите. Дигиталният кокпит с 11,7-инчов екран вече не е изненада или новост. Точно такава е третото поколение на модулната инфо-развлекателна платформа MIB3, която се вгражда за пръв път именно в Passat. Той се предлага с аудионавигационни системи Discover Media (8,0-инчов екран) и Discover Pro (9,2-инчов екран). Бозава е системата Composition (6,5-инчов екран). Най-важната отличителна черта на новите системи е модулът за онлайн свързаност OCU, който включва и вградена eSIM карта. Това означава, че ако собственикът пожелае, Passat може да бъде онлайн постоянно – необходима е само регистрация в системата на Volkswagen.

Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Гласовото управление отдавна не е изненада, като тук има още какво да се желае. Трябва да отбележа, че Passat е отлично обезшумен, което оправдава решението да доплатите за Dynaudio Confidence (3141 лв. с ДДС) със 700 вата.

Не възнамерявам да изброявам безбройните приложения и услуги, но не мога да прескоча няколко особено важни факта. За огромно задоволство установих, че материалите са много по-меки и приятни на допир от тези в Touareg, който карах наскоро. Вътрешното пространство в двата модела е съпоставимо, като се вземат предвид размерите на двата автомобила. Това означава, че мястото отзад наистина е огромно, което важи и за багажника. Да, изостава от този на Superb, но иначе 586 литра са изключителен параметър в класа.

Volkswagen

Няма да пропусна и две първи за марката нововъведения. По-маловажното е воланът с капацитивни панели, които реагират на докосване и предоставят интерактивен интерфейс за управление на системите като Travel Assist. Именно тя е по-важната, защото Passat е първият модел на Volkswagen, който предлага автономност от второ ниво, т.е. асистира частично шофирането в диапазона до 210 км/ч (от 0 до 210 км/ч с автоматична и от 30 до 210 км/ч с механична предавателна кутия).

Vesti.bg

При фейслифта Volkswagen въвежда нова структура на оборудването. Базовата версия на модела вече се нарича Passat, над нея в гамата с нарежда средното ниво Business, а на най-горното ниво е версията Elegance. Нивата Business и Elegance могат да бъдат поръчани и с индивидуално оборудване R-Line.

Тестваме най-продавания модел на Renault

KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)

Новият Passat се предлага с цели осем варианта на задвижване в диапазона от 120 к.с. дo 272 к.с., включително и plug-in хибридно задвижване на Passat GTE.

Vesti.bg

Четири са дизеловите двигатели, включително новият високоефективен турбодизел 2,0 TDI Evo със 150 к.с. Но дизел вече е мръсна дума, затова аз избирам да тествам версията с 2,0-литров TSI двигател с максимална мощност 190 к.с. И колкото и мръсна да е думата дизел, сравненията просто са неизбежни, защото за пръв път в кариерата си карам бензинов автомобил, който след края на пътуването (470 км пробег) показва оставащ пробег 560 км! Погледнах два пъти, не съм се объркал. Върнах автомобила при среден разход от 6,8 л/100 км (7DSG), а в един момент от пътуването си бях успял да го сваля до 6,4! Вярно е, не съм настъпвал яко, защото трафикът и условията по празниците не го позволяваха, но за сметка на това бях напълнил багажника догоре. А той, както изясних в началото, е огромен.

Тези няколко факта не спряха да ме карат да си задават един и същи въпрос: защо хората искат кросоувър? Ако изключа дизайна, който при повдигнатите модели е по-експресивен, този Passat е по-добър във всяка отношение. Огромен е, луксозен, комфортен, харчи по-малко, дори неутрализира нуждата да купуваш дизел, защото няма да свалиш разхода много по-малко от тези 6,8 л/100 км, които аз постигнах, без да се опитвам да съм икономичен. Ако контрирате за 4х4, то и Passat има задвижване на четирите колела, при това комбинирани с автоматик и дизел със 190 к.с.

Vesti.bg

Като опция в Passat се предлага модернизираната системата за адаптивно управление на окачването DCC (при някои варианти на двигателя тя е част от стандартното оборудване). Характеристиките на работата на новите амортисьори може да се конфигурират безстепенно в много по-широк диапазон, паралелно с досега познатите режими “Comfort”, “Normal” и “Sport”. В моя тестови автомобил я нямаше, за да направя разликата. Ще обобщя, че возията на Passat е изключително комфортна, а воланът е доста по-мек от предпочитаното от мен.

Vesti.bg

Стане ли въпрос за привлекателност, Volkswagen Passat винаги е бил шампионът в „Чемпиъншип”, на крачка от промоция във „Висшата лига”, където от години класирането се оглавява от Audi A4, BMW 3 Series и Mercedes C-Class. Истината е, че VW предлага повече пространство и комфорт, както и идентично технологично ниво, но на по-ниска цена. Разликата е само в емблемите.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

VW Passat 2,0 TSI OPF DSG

Размери

Дължина, мм: 4873

Широчина, мм: 1832

Височина, мм: 1483

Междуосие, мм: 2786

Маса, кг: 1530

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1984

Макс. мощност, к.с.: 190

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 320 при 1500-4100

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 238

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 7,6

Вредни емисии СО2, г/км: 171

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 58 998

Източник на статията: Vesti.bg

Фолскваген Пасат тест драйв Passat 2020 VW Passat Volkswagen