П реди години Peugeot застана смело и обяви, че се мести към луксозната част на масовия клас. Тогава това бе посрещнато с ехидни усмивки и на нож от феновете на марката. Днес Peugeot е завършила процеса, движи се много добре на пазара и вече прицелва всеки свой модел срещу аналогичния му при Volkswagen – и като цени, и като техника, и като надеждност, удоволствие и т.н.
Джеръми Томпсън, управляващ директор на Mazda за Великобритания, отива по-далеч от стратегията на Peugeot (между другото повечето масови марки започнаха да се катерят нагоре като качество и цени), като в интервю за Autocar разказва за плановете на Mazda. Компанията има намерение да се препозиционира в луксозния сегмент, като в него ще се конкурира с Lexus.
Убедени сме, че има място за японски премиум. В момента, естествено, Lexus оперира в този сегмент, като компанията е около 1/3 от размера на Mazda по отношение на продажбите. Ние се опитваме да намерим леко по-различно пространство от това, в което те се намират в момента”, коментира Томпсън.
През последните години Mazda разработваше нова задноприводна платформа за премиум модели, на която е разработен кросоувърът Mazda CX-60, който ще дебютира на 8 март. Той трябва да постави старта на процеса, който в един момент да постави марката срещу име от калибъра на Lexus.
Не случайно споменавам само един конкурент, тъй като Томпсън е категоричен по въпроса:
Нашите желания са да се превърнем в достойна алтернатива на традиционния масов премиум, а това означава негермански конкуренти. Не се опитваме да копираме германския премуим, тъй като е възможно да не успеем да ги бием в тяхната собствена игра.”
От друга страна Mazda не се интересува от Infinity и Acura, тъй като те не са представени в Европа, докато Lexus присъства на всички световни пазари.
Конкурентното преимущество на автомобилите с марка Mazda, смята Томпсън, са качеството на сглобката, дизайнът и богатото стандартно оборудване. Компанията продължава да държи курс към електрификация на моделната гама, като до края на 2023 г. ще покаже цял набор от такива автомобили: пет хибрида, пет плъг-ин хибрида и три електромобила.
Цифрите също подкрепят амбициите на японците.
Миналата година индустрията отбеляза ръст от 1%, ние имахме 14%, поръчките от частни клиенти в индустрията се увеличиха с 6%, нашите с 12%. И това е в кризисна година.”
Целта на Mazda е през 2022 г. да отбележи ръст от 25% на продажбите!