Н овото Volvo XC60 беше представено за първи път в България на ексклузивно предпремиерно събитие снощи.
Този модел ще замени един истински феномен в историята на Volvo. Девет години след премиерата си настоящото ХС60 продължава да бъде най-популярния продукт в портфолиото на компанията. През май Volvo отчете 12,2% ръст на продажбите си (над 54 000 коли), от които 15 600 се падат именно на ХС60.
Автомобилът е изграден върху модулната платформа SPA – Scalable Product Architecture, която е едно от основните разходни пера за собственика на компанията Volvo, който инвестира във възраждането на марката цели $11 млрд. На тази платформа са „качени” ХС90, също големите комби V90 и седан S90, а сега e ред и на новия XC60.
Новото XC60 излиза от шведския завод в Гьотеборг навръх 90-годишния юбилей на Volvo и това не е случайно за компания, която проектира всеки модел с грижа за човешката безопасност. Едва ли има някой, който се съмнява в сигурността на автомобилите Volvo. Още през 1944 г. шведите са първите, които поставят трипластово предно стъкло на автомобил, през 1958 г. изобретяват триточковия колан (дотогава той е двуточков), третата стоп светлина също е тяхно дело, страничните въздушни възглавници, от края на 90-те колите им имат система WHIPS за защита от камшичен удар…
Интериорът е този, който истински пленява. За него може да се изредят куп прилагателни и сравнения. И няма да е прекомерно. Той просто е брилянтен. Светъл като скандинавска всекидневна, също толкова безопасен.
Новото ХС60 несъмнено ще подобри рекорда на предшественика си в продажбите и в България, като 15 от най-нетърпеливите клиенти вече са подписали договори „на зелено“.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Обновеният Peugeot 308 предлага скандинавска изисканост (тест драйв)
От 2019 г. всяко ново Volvo ще има и електрически двигател
Най-после: на 7 юли ще бъде произведен първият Tesla Model 3