Обновеният Peugeot 308 предлага скандинавска изисканост (тест драйв)

defaultimg

netinfo

Н е съм толкова далновиден, колкото са анализаторите на автомобилния пазар, но бях сигурен, че Карлос Таварес ще извади Peugeot от дупката, в която бе попаднал. Бях сигурен, защото Таварес дойде от школа, водена не от който и да е, а от самия Карлос Гон. На последния шапка му свалям за начина, по който превърна Renault-Nissan в играч, който до края на годината може да измести Volkswagen от позиция №1 на най-голям производител в света. След това дойде решението на Таварес, че ще препозиционира Peugeot към луксозния клас автомобили. Признавам си, тогава нито повярвах, нито очаквах да се стигне до момента, в който да направя друго признание: сгреших. Стратегията на Таварес успя. Тя започна с 308 и завършва с фейслифта на модела, който можах да карам съвсем скоро в Австрия.

РАЗГЛЕДАЙТЕ PEUGEOT 308 НА ФОНА НА АВСТРИЙСКИТЕ АЛПИ

Успя, защото Peugeot слага всички в малкия си джоб, що касае ръст на продажбите. В абсолютно отношение компанията не може да се мери с най-големите, но в процентно отношение ръстът изпреварва с много всички останали. За първите четири месеца Peugeot е реализирал около 650 000 продажби, което е с 20% повече спрямо същия период на миналата година. Този факт идва като потвърждение на твърдението ми, че стратегията на Таварес и Peugeot за препозициониране дава резултат.

Освен цифрите, другият фактор, който говори в потвърждение на моите думи, е самият Peugeot 308. Когато бе лансиран, Peugeot бе възложил големи надежди на 308 да го превози през трудните времена, които компанията изпитваше. Направи го с реализирането на 760 000 автомобила до момента, а напълно новият модел преди три години бе отличен с приза „Автомобил на годината”. Него европейските журналисти му присъдиха заради изчистения екстериор, иновативен интериор и отлично пътно поведение. Между другото същите критерии бяха в основата Peugeot 3008 да се отличи с последния приз „Автомобил на годината в Европа”. Излиза, че Peugeot има вече две такива отличия от 2014 г. насам, което също е атестат за добрата работа, свършена под ръководството на Таварес.

Така стигам до актуалната тема: фислифта на Peugeot 308. Самата дестинация за паневропейското представяне на модела пред журналисти също може да се отчете като леко намигване към конкурентите, най-вече към Golf, който Peugeot 308 използва като отправна точка. Да, 308 няма (и никога не е могъл) никакъв шанс да си съперничи цифрово с Golf (това и на Astra не се отдаде през годините), но конкуренцията като качество и пътно поведение си е съвсем реална. Доказаха го невероятните пътища през австрийските Алпи и невидимите за окото технологични промени, които са шлифовали 308 да степен, в която французите могат да се гордеят с претенцията си да са реален конкурент на Golf.

 В този конкретен случай виждаме интериора на 308 SW, като съществената разлика между комбито и хечбека е огромният панорамен покрив, характерен за SW-моделите на Peugeot.

В този конкретен случай виждаме интериора на 308 SW, като съществената разлика между комбито и хечбека е огромният панорамен покрив, характерен за SW-моделите на Peugeot.

Да оцениш един семеен хечбек от най-масовия и конкурентен клас – това е много трудна работа. Аз започвам с интериора, който ме изненада преди години. Още тогава се влюбих в него от пръв поглед. По принцип първосигналното действие на екстериора винаги съм го поставял на първо място, но този интериор е нещо, на което трябва да се наблегне. i-Cockpit е съставен от четири елемента: компактен волан, бордно табло на нивото на погледа, висока и супер изчистена централна конзола и голям сензорен екран. Бутоните буквално се броят на пръстите на едната ви ръка, като всички функции се контролират от 9,7-инчовия.

Volvo XC60 е новото мерило в класа (тест драйв)

Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)

Да свикнеш с разположеното на нивото на очите арматурно табло е друга работа. Проблемът е, че трябва да се преборите с навиците си. Изключително малкият на диаметър волан ще ви пасне идеално, създавайки усещане, че седите в спортен автомобил, а не в хечбек от най-популярния сегмент. Тогава обаче идва объркването, тъй като не виждате добре приборите в таблото, защото трябва да надничате над волана. Ако свалите седалката в най-ниското й положение, след това свалите и волана в най-ниското му положение – тогава ще откриете идеалната позиция за седене в 308.

Дизайнът на 308 е изключително изчистен. Новостите нито са много, нито са крещящи, но такива очевидно не е било необходимо да се правят. Новият хоризонтален преден капак покрива вертикална предна решетка. В цялата гама емблемата с лъва е разположена в средата на решетката. Независимо от нивото на оборудване, интегрираните в предните фарове светодиоди създават характерната светлинна идентификация на новия 308. За първите три нива на оборудване се предлагат нови халогенни предни фарове. По-високите нива GT Line, GT и GTi разчитат на Full LED светлини.

Нови са и двете предни брони, като едната е запазена за първите три нива на оборудване, а другата за следващите. Трите широки отвора в долната част осигуряват охлаждането на двигателя, а фаровете за мъгла са разположени в странични вдлъбнатини.

Големите новости в модела обаче са скрити от погледа. На първо място французите се хвалят с многото нововъведения, свързани с активната безопасност. Аз обаче не смятам да задълбавам в тази тема, която е доста обширна и на която всеки един производител отделя огромно внимание. Има всякакви системи от калибъра на адаптивен круиз контрол, следене на мъртвата точка и т.н., но като особено полезна бих изтъкнал 180-градусовата камера на Visiopark 1, която дава 360-градусов обзор около автомобила по време на маневриране. Има и Паркинг асистент, но в реални пътни условия тази система аз не използвам.

За мен далеч по-важно е задвижването, а тук французите са един от факирите на пазара. Не мога да подмина факта, че Peugeot е компанията, която от 2017 г. се ангажира новите й двигатели да отговарят на коефициент на съответствие от 1,5 (от септември Euro 6.c изисква емисиите азотен оксид (Nox) от двигателите в реални условия на шофиране да не надвишават 2,1 пъти стойностите, регистрирани в тестови условия), който влиза в сила от 2020 г.

Първата голяма новост е бензиновия PureTech 130 двигател. При него разходът на гориво е намален с около 4% в сравнение с PureTech 130 S&S Euro 6.b. Той работи съвместно с нова 6-степенна механична скоростна кутия, която е на 100% цифрово проектирана. Важното при нея е, че тя е толкова компактна, колкото е 5-стпененна кутия. Тази комбинация ще се появи в края на 2017-а.

 Peugeot лансира едновременно версиите хечбек и SW, като комбито не отстъпва по нищо на хечбека в графата пътно поведение, нещо, което по-голямата дължина го предполага, но реално унасянето на задницата е сведено до минимум.

Peugeot лансира едновременно версиите хечбек и SW, като комбито не отстъпва по нищо на хечбека в графата пътно поведение, нещо, което по-голямата дължина го предполага, но реално унасянето на задницата е сведено до минимум.

Като чух, че новият дизелов BlueHDi има почти 200 патента зад себе си, бе повече от логично да посегна именно към ключ за една от тези модификации. Той е с 10 к.с. по-мощен от мотора, който заменя, като е и с 4 до 6% по-икономичен. Последните проценти не изглеждат впечатляващи, но аз останах изумен от отчитането на бордовия компютър: 5,4 л/100 км, постигнат преимуществено по време на катерене на австрийските Алпи! Вярно е, по серпентините бих искал още малко мощност, но еластичността и разходът на този мотор са забележителни. Бих си позволил да отбележа, че Peugeot 308 не отстъпва по нищо на преките си конкуренти в частта пътно поведение, което организаторите искаха ясно да ни подчертаят с избора за тестовия маршрут. А по такъв съм карал единствено с Focus RS преди години над Ница, част от маршрута на рали „Монте Карло”.

Втората част от деня залагам на 180 к.с. и цели 400 Нм, които са мехлем за душата ми в тези завои. Но тук акцентът е друг: новата 8-степенна автоматична трансмисия на Aisin. От компанията твърдят, че тази кутия понижава разхода със 7%, но за мен важна е плавната й работа. Трябва да се отбележи, че 308 ще продължи да се предлага и с 6-степенния автоматик, а този е специално за 308 GT. Не знам друг модел в този клас да се предлага с две автоматични трансмисии, една от които 8-степенна.

Не си спестих и забавлението с 205-те конски сили от 1,6-литровия бензинов мотор, който идеално си върви с „ръчка” и спортен режим, при който звукът (макар и изкуствен) в купето е като мехлем за душата. С него атакувах за пореден път Алпите на път за „Орлово гнездо”, вилата, в която Адолф Хитлер се е оттеглял в родната Австрия, за да размишлява. Не успях да видя с очите си това място, защото потокът от туристи е просто зашеметяващ. Но успях да се позабавлявам на пътя. Забавлявах се, защото отдавна не бях карал Peugeot, при който скокът напред в качествено ниво е очебиен.

Технически характеристики:

Peugeot 308 BlueHDI 130

Размери

Дължина, мм: 4253

Широчина, мм: 1804

Височина, мм: 1457

Междуосие, мм: 2620

Маса, кг: 1180

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1499

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 130 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 300 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 204

Ускорение 0-100 км/ч, сек: n/a

Среден разход, л/100 км: n.a

Вредни емисии СО2, г/км: Euro 6.c

Базова цена, лв с ДДС: 32 203

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Най-после: на 7 юли ще бъде произведен първият Tesla Model 3

Най-продаваните автомобили за първите пет месеца

Новият Audi A8 ще предлага масаж за краката на пътниците отзад

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Peugeot 308 facelift Peugeot 308 2018 Пежо 308 Пежо Peugeot Peugeot 308