Н ай-после. Първият автомобил Model 3 ще слезе от поточната линия във Фримонт на 7 юли. Първите клиенти (30 на брой) ще получат своите автомобили на специално парти на 28 юли. Значи ли това, че за този период ще бъдат произведени само 30 коли? Не, разбира се.
Тези 30 човека ще са членове на борда на директорите и служители на компанията, които ще са част от последното звено за проверка на качеството, макар Мъск да вярва, че няма да има никакви проблеми с автомобила.
Илон Мъск дори разкри, че през септември трябва да се произвеждат по 1500 коли месечно. По-интересното е, че този капацитет трябва да бъде увеличен близо 14 пъти, за да може да се достигне до плана от 20 000 коли ежемесечно до края на годината. До края на 2018-а пък капацитетът трябва да достигне 40 000 коли месечно. Подобни ръстове в производството обаче изглеждат нереални.
Друг голям проблем пред Tеsla вероятно ще дойде очертаващото се отпадане на държавната субсидия в размер на $7500. Цената на Model 3 ще е около $35 000, което ще рече, че оскъпяването на модела ще стане грубо 1/5 от стойността на автомобила. Редица щати обмислят да премахнат привилегиите за собствениците на електромобили (като неплащането на пътен данък). На този етап като проблем се очертава и липсата на достатъчно сервизи, чийто брой сега е 250.
Първите модели, които ще бъдат произведени, ще са с един електромотор и задвижване на задните колела. По-мощните версии с два мотора се очакват в началото на следващата година.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Най-продаваните автомобили за първите пет месеца
Новият Audi A8 ще предлага масаж за краката на пътниците отзад