Е вропейският съюз може и да планира забрана за продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035 г., но Volkswagen все още смята, че има бъдеще за двигателите с вътрешно горене, предава Агенция БТА.
Шефът Оливер Блуме смята, че "двигателят с вътрешно горене трябва да остане на пазара, тъй като е много популярен в редица региони на света", пише БТА, позовавайки се на "Аутомобил вохе".
Същевременно обаче намерението на автомобилният гигант е да "увеличи интереса към изцяло електрическите модели и продажбите им", отбелязва Блуме. Но също така винаги е бил почитател на автомобилите, задвижвани с е-горива.
Е-горивата (познати като синтетични горива) се произвеждат от въглероден диоксид и "зелен" водород, добиван от вода посредством физикохимичния процес електролиза. При него се използва електрическа енергия, произведена от възобновяеми източници. Емисиите на парникови газове от целия жизнен цикъл на производството на водород от възобновяеми източници са близки до нула.
Синтетичните горива могат да се използват като нисковъглеродни заместители на бензина или дизеловото гориво, което би могло да позволи на автомобилните компании да продължат да произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Бензиновите двигатели могат да работят с е-горива, при почти нетно нулеви емисии на въглероден диоксид. По този начин всички превозни средства ще могат да допринесат за намаляване на вредните емисии от въглероден диоксид, независимо от вида на двигателите им", заяви Блуме пред "Ауто, Мотор унд Спорт".
"Нещо повече, е-горивата водороден дериват, може да се смесват отлично с изкопаемите горива. И всеки процент от тях е принос към опазването на климата", отбелязва Блуме.
Производството на синтетични горива обаче е много енергоемко. Противниците им твърдят, че тяхното използване гълта около пет пъти повече възобновяема енергия, отколкото при директното използване на електрическа енергия при електромобилите.