С ледващата година Porsche ще започне изпитания на синтетични горива в търсене на начин за удължаване живота на двигателя с вътрешно горене.
Германският производител прави проучвания по темата от известно време, като миналата година обяви сътрудничество с Enel, Siemens Energy, AME и чилийската петролна компания ENAP за създаване на завод за производство на синтетични горива в индустриален мащаб.
Този завод ще започна работа през 2022 г., като до 2024 г. ще произведе около 55 млн. литра синтетични горива. Количеството трябва да се увеличи около 10 пъти до 2026 г. Пред Autocar изпълнителният директор на Porsche обяснява ползите от е-горивата.
Volkswagen: все още има живот в ДВГ
“Тяхното предимство се крие в лесното им приложение: е-горивата може да се използват в двигателите с вътрешно горене и плъг-ин хибридите, като то може да се зарежда от сега съществуващата инфраструктура от бензиностанции”, обяснява Оливер Блюме.
Франк Валисер, вицепрезидент за моторния спорт и GT автомобилите, допълва: „Общата идея зад тези синтетични горива е, че няма нужда от променя на двигателя, какъвто е случаят при използване на Е10 и Е20, затова всеки може да ги използва. Те нямат влияние върху работата – няколко конски сили в повече – но емисиите са много по-ниски. Измерваме по-малко частици, по-малко NOx, така че се движим в правилната посока.”
Mazda вярва на ДВГ, подкрепя проучването на нови биогорива
Темата Валисер продължава пред списание Evo Magazine, като казва, че синтетичните горива са изключително екологични, като се вземе предвид целия жизнен цикъл – от производството до употребата – на горивата. Тук е удачно да се каже, че заводът в Чили за производство на е-горивото ще използва енергия от вятърни турбини.
„Емисиите са много по-добри от тези на сегашните горива, с по-малко твърди частици и по-малки количество NOx. Ако вземем предвид целия жизнен цикъл – като тук трябва да вземем предвид целия жизнен цикъл на всички автомобили – е-горивата ще имат нива на отделени СО2 емисии, съпоставими с тези на отделяните СО2 емисии при производството и употребата на електрически автомобил.”
Mercedes: синтетичните горива не са приложима опция
А както е добре известно, в производството на електромобилите се отделят огромни количества емисии СО2. Миналата година компанията Polestar публикува свое изследване, според което техните електромобили стават „чисти” едва след изминаване на 48 000 км.
Преди време Оливер Блюме каза, че около 70% от автомобилите, които компанията е произвела биха могли да използват е-горива. Това значи, че собствениците на тези автомобили с ДВГ биха могли да продължат да шофират автомобила си.
Daimler обмисля по-ранно спиране на колите с ДВГ
Уникален дизайн и параметри за електрическия Hyundai Ioniq 5