Volkswagen няма да се отказва от дизела, ще го направи по-екологичен

Пламен Георгиев,
Volkswagen завод

Volkswagen

Volkswagen няма да се откаже от дизеловия двигател. Уловката е, че инженерите на компанията разработват дизелови мотори, които ще могат да се захранват от модифицирано дизелово гориво, в състава на което ще влизат и биокомпоненти. Такива двигатели ще намалят вредните емисии въглероден двуокис със 70 – 95% в сравнение традиционните дизелови агрегати. В същото време добавянето на биологични вещества може да става в неограничени количества.

Шефът на VW обяснява преимуществата на е-колите пред тези с ДВГ

Подобно на повечето свои конкуренти, Volkswagen развива цяла моделна гама от електромобили. Нещо повече, Volkswagen е компанията, която инвестира най-много средства в електрификация на гамата си (VW Group планира инвестиции в размер на $110 млрд. в е-коли и батерии до 2030 г.). В плановете на марката влиза съкращение на емисиите СО2 с 40% до 2030 г., а през 2050 г. и постигане на въглероден неутралитет. Но в този процес Volkswagen не може да си позволи да се откаже от дизеловите двигатели. Затова всички двигатели TDI, излезли на пазара от края на юни 2021 г., могат да работят на парафинов синтетичен дизел, отговарящ на стандарта EN 15940. За по-стари агрегати са подходящи горивата Diesel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion и Aral Ultimate Diesel.

Обединен фронт: 34 държави и 6 производителя срещу колите с ДВГ

Такова гориво се произвежда от биологични отпадъци: отпадъчни мазнини, дървени стърготини, преработени зеленчуци, масла. Според експерти използването на хидрогенирани растителни масла, например, ще позволи намаляване на емисиите CO₂ със 70–95%. В бъдеще може да се появи и друг вид гориво - PtL (Power-to-Liquid), тоест гориво, синтезирано от вода и въглероден диоксид. Подобни проекти имат Audi и Porsche.

В средата на септември Porsche започна строежа на завод за производство на синтетично гориво. Според компанията, заводът ще може да произвежда до 130 000 тона екологично гориво на година.

Близо 300 000 лв. за 658 електрически „коня”

Луксозният Range Rover SV ще предлага 1,6 млн. комбинации за персонализация

Електрическият Renault Megane стартира от 65 790 лв.

Източник на статията: Vesti.bg

ДВГ дизелови двигатели Volkswagen биогориво