Toyota може да е сред най-бавно възприемащите електрическата мобилност сред т. нар. наследствени производители, но може да стане първият, който спре да предлага автомобили, задвижвани само с ДВГ.
Почти три десетилетия след пускането на пазара на Prius, пионерът на хибридния фронт, Toyota се опитва да преобразува повечето и евентуално може би цялата си моделна гама на Toyota и Lexus хибридна, разкриват двама ръководители на Toyota пред Reuters.
Непоклатимият фокус на Toyota върху хибридите за сметка на електромобилите е част от по-мащабното предизвикателство от страна на най-големия автомобилен производител в света към убеждението, ширещо се в цялата индустрия, че бъдещето е на електрическите автомобили.
Председателят на Toyota Акио Тойода каза през януари, че вярва, че глобалният дял на електромобилите ще достигне едва 30%. Вместо това японският автомобилен производител рекламира стратегия за „различни пътища“, която включва електромобили заедно с хибриди, горивни клетки, е-орива и потенциално други технологии, които тепърва ще се появяват.
„Занапред трябва да преценим, моделна гама по моделна гама, дали преминаването към изцяло хибридни автомобили има смисъл“, казва Дейвид Крист, ръководител продажби и маркетинг за Toyota в Северна Америка.
Тези оценки ще се правят с всеки фейслифт на модел, ако не и по-рано.
Това включва предстоящата модернизация на RAV4 за моделна година 2026. Моделът, който е най-продаваният SUV в Америка, вече има хибридни варианти, които представляват около половината от продажбите.
Двама души, запознати с дискусиите за продуктовото планиране на Toyota, казват, че е много вероятно японците да се откажат от чистата бензинова версия за северноамериканския пазар, но все още не е взето окончателно решение.
Toyota вече спря да предлага чиста бензинова версия на Camry, най-продаваният седан в Америка, за моделната година 2025, докато Land Cruiser и миниванът Sienna, например, също вече се предлагат само като хибриди.
Много от хибридните модели също вероятно ще се предлагат като plug-in хибриди с по-голяма батерия, според източниците на изданието.