И змина повече от година, откакто Toyota обяви създаването на ново семейство четирицилиндрови двигатели с вътрешно горене, които ще се предлагат както с атмосферно, така и с принудително пълнене. Тези предстоящи бензинови двигатели, планирани с обем от 1,5 литра и 2,0 литра, се очаква да бъдат по-малки и по-леки. Въпреки че ефективността е основната цел, производителността няма да бъде пренебрегната.
По-големият от двата двигателя получава Gazoo Racing третиране, като вече бе представен в концепцията GR Yaris M. Дивият хотхеч със средно разположен двигател ни изненада, когато дебютира като концепция на автомобилния салон в Токио през януари. С новия двигател „G20E“, монтиран над задния мост, джобната ракета разполагаше с турбокомпресор IHI, увеличавайки мощността до около 400-450 к.с.
Немското списание Auto Motor und Sport обаче вече е научило от инженерите на Toyota, че има потенциал за много повече.
С по-голям турбокомпресор е лесно възможно да се постигнат над 600 к.с.“.
Това би било повече от два пъти над това, което „G16E-GTS“ генерира в GR Yaris, GR Corolla и Lexus LBX Morizo RR с техния 1,6-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор.
Въпреки че 600+ к.с. са технически постижими с по-голям турбокомпресор, Toyota вероятно ще се сблъска с голяма пречка: по-строгите регулации. Тя може (и вероятно ще) бъде принудена да разнастрои „G20E“, за да намали емисиите CO₂. Въпреки това, дори мощност, започваща с „4“, камо ли с „5“, би била впечатляваща. В приложенията за състезателни автомобили, версия без двигател би могла да използва напълно потенциала на двигателя.
Най-мощният четирицилиндров двигател, монтиран в сериен автомобил, е M139l на Mercedes-AMG с 469 к.с., налични в много критикувания plug-in хибрид C63. Почетно споменаване заслужава Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR, който генерира 440 к.с.
Очакванията са, че новият четирицилиндров двигател на Toyota ще задвижва много спортни автомобили, тъй като 2,0-литровият е проектиран както за надлъжно, така и за напречно монтиране. Той може да бъде разположен отпред или отзад, което го прави възможен гръбнак за бъдещата гама на Gazoo Racing.
Toyota загатна за потенциално завръщане на Celica и/или MR2, като същевременно обеща, че Supra ще оцелее и след сегашното поколение. GR86 от следващо поколение също би могъл да бъде естествено допълнение, ако приемем, че е в процес на разработка.