Н овото семейство бензинови двигатели са с работен обем 1,5 и 2,0 литра и макар да са оптимизирани основно за електрификация, забавният елемент не се пренебрегва. Поне такъв е случаят с 2,0-литровия турбо двигател, който инженерите са монтирала миналата година в тестово муле Lexus IS.
За автомобилния салон в Токио през 2025 г. 4-цилиндровият двигател беше монтиран в тестово муле с централно разположен двигател, базирано на GR Yaris. В прессъобщението Toyota не разкрива мощността на 2.0-литровия турбо двигател, но намекна в интервю с японски журналисти по време на TAS, че той може да генерира над 400 к.с.
По време на салона в Токио главният технологичен директор Хироки Накаджима подсказа, че говорим за повече мощност. В отговор на въпрос на репортер той каза: „Това двигател с 400 к.с. ли е“?
Показаният миналата година двигател вече бе с 400 к.с., така че е логично да очакваме повече. Пиковият въртящ момент бе оценен тогава на 500 Нм.
Двулитров турбо двигател с повече от 400 к.с. не е новост, като се има предвид, че "M139" на AMG вади 416 к.с. в моделите с обозначение "45". Когато е монтиран надлъжно в изключително противоречивия C63, "M139l" генерира огромните 469 к.с.
Накаджима казва пред Car Watch, че е планирана по-малка версия на 2,0-литровия турбо двигател с прогнозирана мощност от 300 к.с. и 400 Нм. А в състезателен автомобил същия този агрегат трябва да генерира над 600 „коня“. Интересното е, че двигателят може да се монтира както напречно, така и надлъжно.
Логиката за двигателя „G20E” е, че той ще е в основата на гама спортни автомобили на компанията. Трябва да аплодираме желанието на Toyota да се погрижи за ентусиастите, дори в свят, обсебен от SUV-манията и автомобилна индустрия, значително засегната от по-строгите разпоредби за емисиите. Спортните автомобили са нишов сегмент, но изглежда, че подразделението Gazoo Racing иска да съперничи на Mercedes-AMG, Audi Sport и BMW M. В идеалния случай ще го направи на по-ниска цена, оставяйки Lexus да се бори с моделите от по-висок клас от немското трио.