Toyota гледа към пост пандемичния период, когато вкусовете на клиентите все още няма да са се променили, т.е. предпочитанията все още ще се насочени към SUV автомобилите. Това е причината компанията да разшири портфолиото си с изцяло новия Yaris Cross, разработен специално за Европа.
Глобалното лидерство на Toyota в областта на хибридните технологии включва внедряването за пръв път на хибридна система в автомобил от B сегмента още през 2012 г. в оригиналния Yaris Hybrid. Като част от семейството на Yaris, Yaris Cross стъпва на новата архитектурна платформа GA-B на Toyota, предназначена за компактни автомобили. Той също споделя концепцията за „много простор в малко пространство“, която характеризира оригиналния Yaris, като представя просторен интериор с компактни екстериори размери. И по-привлекателни форми.
Бих казал дори, че новия кросоувър е много по-атрактивен като визия от донора Yaris. Макар междуосието да е останало непроменено (2560 мм), Yaris Cross е с 240 мм по-дълъг (4180), с 20 мм по-широк (1765) и с 90 мм (1560) по-висок от Yaris. Въпреки тези параметри, той е достатъчно компактен, за да не се намеси в територията на C-HR. Дизайнът му не е толкова противоречив, колкото е този на по-големия му събрат, но със сигурност приковава погледите. Формата на фаровете наподобява тази при Ford Puma. Страничният профил е супер атрактивен, което се дължи на големите колесни арки (под които може да се монтират до 18-цолови джанти), черните прагове, колони и покрив, както и черната странична част на стоповете. За визията „вина” носи и новият цвят Brass Gold, контрастиращ с черните детайли по целия периметър на автомобила.
Yaris Cross разчита на четвъртото поколение хибридна технология на Toyota с 1,5-литров двигател, която е пряко заимствана от по-големите 2,0 и 2,5-литрови двигатели от новите модели като Corolla, C-HR, RAV4 и Camry. Моделът разполага с 1,5-литров, 3-цилиндров, бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Термалната ефективност на агрегата достига 40%, която е по-висока от съпоставимите дизелови двигатели и осигурява изключително нисък разход на гориво и ниски СО2 емисии.
Максималната мощност на новата хибридна система е 116 к.с. По отношение на СО2 емисиите, моделите с предно задвижване започват със стойности под 90 г/ км, а тези със задвижване на четирите колела - под 100 г/км (WLTP).
Нов двигател за два модела на Land Rover… 3-цилиндров