Toyota планира по 150 000 продажби на хибридния Yaris Cross

Пламен Георгиев,
Toyota Yaris Cross

Toyota

Toyota гледа към пост пандемичния период, когато вкусовете на клиентите все още няма да са се променили, т.е. предпочитанията все още ще се насочени към SUV автомобилите. Това е причината компанията да разшири портфолиото си с изцяло новия Yaris Cross, разработен специално за Европа.

Глобалното лидерство на Toyota в областта на хибридните технологии включва внедряването за пръв път на хибридна система в автомобил от B сегмента още през 2012 г. в оригиналния Yaris Hybrid. Като част от семейството на Yaris, Yaris Cross стъпва на новата архитектурна платформа GA-B на Toyota, предназначена за компактни автомобили. Той също споделя концепцията за „много простор в малко пространство“, която характеризира оригиналния Yaris, като представя просторен интериор с компактни екстериори размери. И по-привлекателни форми.

Toyota

Бих казал дори, че новия кросоувър е много по-атрактивен като визия от донора Yaris. Макар междуосието да е останало непроменено (2560 мм), Yaris Cross е с 240 мм по-дълъг (4180), с 20 мм по-широк (1765) и с 90 мм (1560) по-висок от Yaris. Въпреки тези параметри, той е достатъчно компактен, за да не се намеси в територията на C-HR. Дизайнът му не е толкова противоречив, колкото е този на по-големия му събрат, но със сигурност приковава погледите. Формата на фаровете наподобява тази при Ford Puma. Страничният профил е супер атрактивен, което се дължи на големите колесни арки (под които може да се монтират до 18-цолови джанти), черните прагове, колони и покрив, както и черната странична част на стоповете. За визията „вина” носи и новият цвят Brass Gold, контрастиращ с черните детайли по целия периметър на автомобила.

Toyota

Yaris Cross разчита на четвъртото поколение хибридна технология на Toyota с 1,5-литров двигател, която е пряко заимствана от по-големите 2,0 и 2,5-литрови двигатели от новите модели като Corolla, C-HR, RAV4 и Camry. Моделът разполага с 1,5-литров, 3-цилиндров, бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Термалната ефективност на агрегата достига 40%, която е по-висока от съпоставимите дизелови двигатели и осигурява изключително нисък разход на гориво и ниски СО2 емисии.

Toyota

Максималната мощност на новата хибридна система е 116 к.с. По отношение на СО2 емисиите, моделите с предно задвижване започват със стойности под 90 г/ км, а тези със задвижване на четирите колела - под 100 г/км (WLTP).

Нов двигател за два модела на Land Rover… 3-цилиндров

Китайският клонинг на Tesla Model 3 обещава много

Производството на леки коли в света може да падне с 20%

Източник на статията: Vesti.bg

Toyota Toyota Yaris Cross