Д нес, часове преди световната му премиера, в Интернет изтекоха снимки на новия Cullinan. И от Rolls-Royce започнаха на пишат на хората, пуснали снимките в социалните мрежи, да изтрият постовете си. Това бе толкова нелепо, колкото е и визията на този автомобил. Да, той е супер луксозен, върхът на сладоледа, но одобрявате ли този дизайн? Смятах, че след Bentayga няма да се появи нещо по-нелепо, но ето че Rolls-Royce ги надминаха. И да, сигурен съм, че ще им е трудно да изпълнят всички поръчки на супер богаташите, но това не променя фактът, че Cullinan, подобно на името си, е автомобил, в който всичко е прекалено.
Задвижването му е поверено на познатия 6,75-литров битурбо V12 двигател, генериращ 571 к.с. и 850 Нм. Те се предават към четирите колела посредством нова система за задвижването им, както и система за завиване на четирите колела. А самите те са с размер 22 цола.
Максималната скорост на тежащия 2660 кг SUV е електронно ограничена на 250 км/ч. От компанията не посочват времето за ускорение до 100 км/ч, но пък дават параметъра за среден разход на гориво, който е най-маловажният в този автомобил: 15 л/100 км.
Rolls-Royce твърди, че Cullinan е целенасочено построен луксозен SUV, но го наричат „автомобил с високо вдигнато купе”. Излишно е да казваме, че тази кола кал няма да види.
Луксът в интериора е на най-високото възможно ниво. Най-добре ще се чувстват тези на задните места, където се предлагат две конфигурации: Lounge (трима пътника) или Individual. Багажникът е с обем 560 литра. По-интересното е, че се предлага опции с две седалки и масичка, които се монтират в багажника, за да се наслаждавате на приятен пикник на някоя зелена британска морава, косена минимум 200 години.
С цел да се улесни влизането на пътниците в автомобила, огромният всъдеход се снижава с 44 мм, когато използвате ключа или сензорната дръжка на вратата. Когато бъде натиснат бутонът старт/стоп, височината на Cullinan се възстановява.
За водача се предлагат най-висококачествения фурнир, цифрово приборно табло и за пръв път сензорен централен дисплей на инфотейнмънт системата. Въобще няма да се спираме на набора от технологии за безопасност и асистенция, защото е излишно. Подразбира се, че целият технологичен арсенал на BMW е вграден в тази кола.
Цената на това творение ще започва от 265 000 евро в Европа, а първите доставки до клиентите ще се извършват през 2019 г. На печелившите, честито.
Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)