Е лектрическите тротинетки се превърнаха в модна тенденция това лято. Затова реших да ви представя нещо също толкова модерно, но две стъпала по-високо: електрическите скутери NIU. Специалистите на този пазар ги определят като „новата Vespa” или „Tesla на електрическите скутери”. Тези две определения са достойни за уважение, още повече че вече могат да се закупят и у нас.
И ако до скоро на Made in China се гледаше с насмешка, то в момента електрическата революция се развива с най-бързи темпове именно в Поднебесната империя. Там има близо 500 компании, разработващи електромобили, а NIU определено е най-сериозният играч, когато стане дума за електрически скутери. Потвърждение за това идва от статистиката, която казва, че тази година (ако вече и не е станало) NIU ще стане първата компания, която ще достигне кота 1 000 000 електрически скутера.
И това ще стане само 5 години след създаването на Jiangsu Niu Electric Technology Co. През 2014 г. главният технологичен директор на Baidu (китайският Google) и бивш служител на Microsoft споделят общата визия за нов бизнес, в резултат на който в момента на пазара NIU предлага 5 модела, чийто дизайн наистина е достоен за определението „новата Vespa”.
У нас марката е представена от City Ride, като в момента се предлагат моделите N 1 sport, M+ sport и NGT. На мен скутерите от серията М ми изглеждат като най-добрата алтернатива. Цената им е 5490 лв., срещу които получавате много атрактивен дизайн, изцяло лед светлини, аларма, GPS тракинг. Но това е по-маловажното в случая.
Технологичните мозъци, стоящи зад NIU, са заложили на най-добрата технология, а именно двигатели Bosch, създадени специално за NIU, както и литиево-йонни батерии Panasonic. Скутерът N 1 sport е с най-слабите параметри – максимална скорост 50 км/ч, пробег около 80 км и продължителност на заряд на батерията от 7,5 часа. M+ sport скача на 100 км пробег и време за зареждане от 3,5 часа. Може да го правите, докато сте в офиса, тъй като батерията е преносима, тежи между 8 и 10 кг (в зависимост от модела), което позволява да си я вземете с вас на работното място или в къщи.
Малко по-сложно е това при скутера NGT, тъй като той разчита на 2 батерии, но и показателите му са много по-добри: максималната скорост вече е 70 км/ч, пробегът до 170 км, а първите 50 метра взима за под 4 секунди. Тези параметри обаче идват на съответната цена, която в случая е 9090 лв.
Задължително трябва да се отбележи, че вносителят дава 2 години гаранция и 5-годишен жизнен цикъл на батерията.
Сред другите преимущества, освен дизайна, се отделяне на нулеви вредни емисии, на практика изминаването на 100 км излиза почти без пари, като това е придружено от почти нулеви разходи за консумативи или механична поддръжка.
PSA може да затвори завода на Vauxhall на Острова
Класация на страните с най-евтин (и скъп) бензин/дизел в Европа