Suzuki и Mitsubishi са поредните два производителя, които заявяват решението си да се откажат от дизеловите си модели в Европа. Така японските производители ще се присъединят към Nissan и Toyota (Lexus), които също изоставят дизеловата технология. Към момента най-напред в този процес са Toyota и Lexus, а другите три марки все още не са посочили краен срок, но намеренията им са ясни. Все по-строгите стандарти в Европа и невижданият отрицателен вот от страна на клиентите в Европа правят дизела все по-непопулярен. Това значи, че Mazda, Honda, Subaru и Infiniti (също ще последва примера на компанията-майка Nissan в близко бъдеще) останат японските марки, които ще продължат да предлагат дизели в Европа.
Suzuki вече се отказа от някои дизелови модели, но това ще продължи в цялата гама. Решението няма да засегне Индия, където дизелите съставляват 30% от продажбите на марката. В Европа този процент е едва 10 от продадените през миналата година 281 000 автомобила.
В същото време Mitsubishi спря продажбата на дизелови модели не само във Великобритания, но и в Германия, където анти-дизел настроенията също са много силно изразени. През миналата година търсенето в страната на дизелови автомобили е спаднало с цели 31,1%. През 2017 г. дизелите са съставлявали под 30% от продажбите на Mitsubishi на континента.
Porsche е друга марка, която наскоро обяви, че се отказва от дизеловата технология. На противоположния полюс е BMW, който въобще не смята да изостави дизела. Нещо повече, BMW е толкова уверен в своята технология, че наскоро член на борда на директорите описа баварските дизели като „малко или повече най-добрите дизели“, продавани в момента.
Израел забранява конвенционалните автомобили през 2030 г.