Дизелите тотално загубиха битката с бензина

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

К аквото и да се говори, връщане назад за дизеловата технология няма. Всички процеси през последните години доведоха до невиждан отлив от дизеловите двигатели. Отрицателният вот на европейските клиенти продължава и през първата половина на тази година, като спадът се равнява на 16% или общо 3,12 млн. продажби.

През първите шест месеца на 2018 г. делът на дизеловите модели от микса на общите продажби е едва 36,5%, докато за същия период година по-рано той е бил 42,5%, сочат данните на International Energy Agency.

Спадът на продажбите на нови дизелови автомобили е още по-силен във Великобритания, където дизеловият дял от пазара е спаднал с 30%. На Острова се отчита ръст с 22% на продажбите на автомобили с алтернативно задвижване.

Дори в Германия, която по традиция е най-големият производител на дизелови автомобили в света, продажбите на този тип задвижване са равнява на 31,1% от общия пазарен дял, която е спад с 10% (от 41,3%) спрямо същия период на миналата година. Очевидно решението на VW да предложи на собствениците на стари дизелови модели отстъпка при закупуването на нов не дава резултат.

В продължение на три десетилетия Европа е най-големият пазар за дизелови автомобили, но първо „Дизелгейт“, след това притесненията на клиентите за замърсяването на въздуха от тях, придружено от решенията на различни правителства да ограничат продажбите на такива автомобили (а и на бензинови) доведе до този рязък спад.

Отделни големи градове като Берлин, Лондон и Париж (те бяха първи, но тепърва ще започнат забраните в други големи германски градове) също обявиха плановете си да забранят старите дизели, за да се борят със замърсяването на въздуха. В допълнение на това, все повече производители свалят дизелови модели от поточните линии, а някои вече обявиха, че до няколко години няма да предлагат въобще подобен род задвижване на клиентите си. Но в България то тепърва ще започне с голяма сила на определени средища в страната, където регулации не е имало никога, няма и да има за в бъдеще.

Бъдещите електромобили на VW ще гонят цената на еквивалентен дизелов модел

Сексапил и „мускули” в календара „Мис тунинг 2019”

E-Pace е грациозен като ягуар на лов (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

#най-споделяни дизелови двигатели продажба на автомобили дизелови автомобили дизели