„Дизелгейт”, регулаторните санкции и всички нападки срещу дизеловата технология дават своите плодове: търсенето на дизелови автомобили по целия свят спада драстично, като особено силно това се забелязва в Европа. Автомобилните производители реагираха мигновено с премахване на дизеловите двигатели от не малка част от своите модели. Британското издание Autocar прави преглед на дизеловите моделите, които са свалени от производство на Острова, но това важи и за по-голямата част от Стария континент.
FIAT 500X бе наскоро обновен, с което дизеловият двигател в гамата бе заменен от 3-цилиндров бензинов. Това е малка стъпка в стратегията на концерна FCA да премахне изцяло дизела от моделите си, сред които има много SUV такива до 2022 г. След тази дата дизели ще има само в лекотоварните и товарните модели.
Скоро се очаква новата Honda CR-V, която за пръв път ще се предлага със 7 места, за пръв път с хибридно задвижване и за пръв път без дизелов двигател.
На Острова Kia Rio вече не се предлага с 1,4-литров CRDi мотор, което вероятно важи и за повечето европейски пазари (но не и за българския).
Mitsubishi ASX и Outlander също се отказаха от дизела, заменяйки го с PHEV версии.
Дизеловите модели Porsche винаги са страдали, но дизеловият Macan срещна трудности с новия стандарт за вредни емисии и разход на гориво WLTP. Същото важи и за Panamera, чиято дизелова версия носеше едва 15% от продажбите, докато 50% се падаха на версията 4E-Hybrid.
Seat Toledo върви трудно на пазара в Европа, като се продава само с бензинови двигатели.
Фейслифтът на Skoda Fabia бе показан съвсем наскоро, като от гамата на модела бяха премахнати дизеловите двигатели.
Toyota Avensis все още се предлага с дизел, но заместника му, който ще се казва Camry, няма да предлага дизелово задвижване. Още миналата година Toyota заяви, че спира лансирането на нови модели с дизелови двигатели в Европа. (Същото важи и за Lexus). Премахването на дизела важи и за RAV4, като този агрегат се заменя от хибриден.
Още през пролетта дизеловата Opel Corsa бе премахната. На Острова 1,3-литровия CDTi мотор на Corsa правеше по 1 продажба на всеки 200.
Nissan не продава дизелови пътнически модели в САЩ и Азия, като възнамерява в близките години да въведе този подход и в Европа. Същото се отнася и за Renault, но до края на дизела в портфолиото на французите има няколко години.
Няма как да прескочим и Volvo. В началото на годината компанията заяви, че спира дизела след лансирането на V60. Това значи, че всеки модел след S60 насетне ще бъде бензинов, плъг ин хибрид или електрически.
Сложиха 2,0-литров двигател в Mercedes S-Class