Е сента идва с нов модел на Subaru - третата генерация на компактния Crosstrek, познат в България като XV. Отсега нататък това име отпада окончателно, на всички пазари ще е само Crosstrek.
Правим и уговорката, че на снимките е японският вариант - все пак моделът излиза първо там, останалите ще последват.
Subaru Crosstrek
Прави впечатление еволюция в дизайна, но доста отличителна. Решетката е доста по-голяма и “разчупена”, светлините са леко присвити. А предвид промяната на решетката, всичко останало е претърпяло корекция в рамките на дизейнерския език на Subaru.
От цялата работа изглежда малко по-внушително и много по-свежо. Това важи и за задницата, където бронята е подсилена.
Дължината е 4480 мм, широчината - 1800 мм, височината - 1580 мм, а базата - 2670 мм. По-дълъг е с 15 мм, останалото е без промяна в сравнение с предшественика.
Джантите са 18-инчови, а клиренсът - 200 мм. Теглото варира от 1540 до 1620 кг в зависимост от оборудването.
Има голяма структурна новина - конструкциите на горната и долната част на каросерията вече не се сглобяват отделно. Това позволява на окачването и опорите на двигателя да се справят по-добре с неравностите, което подпомага шофирането, вибрациите са значително по-малко.
Интериорът е променен доста по-смело. Отличава се 11,6-инчовият тъчскрийн екран, познат от други последни модели. За жалост снимките засега са само с десен волан, но все пак придобиваме представа.
Седалките са нови и по-удобни, казва японската марка. Качеството на материалите е завишено. Салонът е обезшумен, както благодарение на елементите, така и на самата сглобка. Светлините са изцяло LED.
На този етап Subaru не казва много за силовите агрегати. Посочва само за 2,0-литров бензинов e-Boxer с електромотор.
Продажбите стартират догодина в Япония, засега не се посочва кога ще видим Crosstrek по нашите земи.