Спортни и луксозни: Porsche показва двата топ модела на Panamera

Един от тях наскоро постави рекорд на „Нордшлайфе“

porsche panamera turbo

Porsche

Porsche представи двата топ модела на Panamera, които ще оглавят гамата. Те се казват Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS. Всеки от тях е с леко различен фокус.

Panamera Turbo S E-Hybrid съчетава максимума на технологиите и мощта с лукса. Panamera GTS акцентира над спортното изживяване.

Panamera Turbo S E-Hybrid е върховият модел, който е най-мощният, най-бързият и най-луксозният. Именно той наскоро постави рекорд на „Нордшлайфе“ за най-бързият луксозен седан с ДВГ.

И двата модела използват 4-литров битурбо V8 двигател. Той е обновен, като е напълно съвместим с изискванията на Евро 7. Съчетан е с 8-степнна предавателна кутия с два съединителя.

Panamera Turbo S E-Hybrid развива 599 к.с. само от V8-ка. Отделно електромоторът предлага още 190 к.с. Общият въртящ момент достига 1000Nm. Колата може да спринтира до 100 км/ч за 2,9 секунди, а максималната скорост е 325 км/ч.

Porsche казва, че моделът е и по-енергоефикасен. Батерията може да задържа 45% повече заряд и осигурява изцяло електрическо пътуване в рамките на 88 км. Презарежда се за около 2,5 часа със стандартно AC зарядно.

Turbo моделът се отличава и с малко по-различен дизайн. Има повече луксозни акценти, броните са по-различни и в стандартното оборудване са включени керамичните композитни спирачки на Porsche. Те са зад 21-цолови джанти с централен болт.

В интериора има контрастни шевове в Turbonite – специалния цвят на Turbo Моделите. Той е акцентен цвят и за други елементи, а таванът е облицован с Race-Tex текстил.

Въпреки повечето лукс, Panamera Turbo S E-Hybrid, на 12 юли т.г. колата е поставила рекорд на „Нордшлайфе“. Тя обиколила легендарната писта за 7:24,127 мин. По-добро постижение с 3,62 секунди спрямо предишния рекорд.

За феновете на спортното шофиране, моделът ще се предлага и с допълнителни гуми за писта и Carbon Aerokit. Той включва аеродинамични елементи, всички от карбон, както и гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.

Panamera GTS е насочена към спортното шофиране и дългите пътувания. Двигателят е същият, но развива 500 к.с. Спринтът до 100 км/ч става за 3,8 секунди, а максималната скорост е 302 км/ч. Има и спортна изпускателна система за по-мощен звук.

Окачването е PASM, активно и въздушно, като е с по-спортни настройки. Просветът е снижен с 10мм, антиролбарите са подсилени за още по-голяма стабилност. Има и електрони PTV Plus заключващи механизми за диференциала за оптимално разпределение на мощността.

Дизайнът също отразява по-спортния дух на модела. Има повече по-тъмни и спортни елементи, логата са в черно. Дори и фаровете са затъмнени. GTS ще се разпознава веднага от всеки ъгъл.

В интериора се използва повече от Race-Tex текстила, който напомня на велур. Седалките са спортни, адаптивни с 18 посоки на настройка. Има и два специални интериорни пакета само за GTS с различни декорации.

Porsche казва, че приема поръчки и за двата модела. Доставките ще започнат през есента на тази година, първо в Германия.

спортни коли автомобили коли Porsche Panamera Porsche