Porsche представи двата топ модела на Panamera, които ще оглавят гамата. Те се казват Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS. Всеки от тях е с леко различен фокус.
Panamera Turbo S E-Hybrid съчетава максимума на технологиите и мощта с лукса. Panamera GTS акцентира над спортното изживяване.
Panamera Turbo S E-Hybrid е върховият модел, който е най-мощният, най-бързият и най-луксозният. Именно той наскоро постави рекорд на „Нордшлайфе“ за най-бързият луксозен седан с ДВГ.
И двата модела използват 4-литров битурбо V8 двигател. Той е обновен, като е напълно съвместим с изискванията на Евро 7. Съчетан е с 8-степнна предавателна кутия с два съединителя.
Panamera Turbo S E-Hybrid развива 599 к.с. само от V8-ка. Отделно електромоторът предлага още 190 к.с. Общият въртящ момент достига 1000Nm. Колата може да спринтира до 100 км/ч за 2,9 секунди, а максималната скорост е 325 км/ч.
Porsche Panamera
Porsche казва, че моделът е и по-енергоефикасен. Батерията може да задържа 45% повече заряд и осигурява изцяло електрическо пътуване в рамките на 88 км. Презарежда се за около 2,5 часа със стандартно AC зарядно.
Turbo моделът се отличава и с малко по-различен дизайн. Има повече луксозни акценти, броните са по-различни и в стандартното оборудване са включени керамичните композитни спирачки на Porsche. Те са зад 21-цолови джанти с централен болт.
В интериора има контрастни шевове в Turbonite – специалния цвят на Turbo Моделите. Той е акцентен цвят и за други елементи, а таванът е облицован с Race-Tex текстил.
Въпреки повечето лукс, Panamera Turbo S E-Hybrid, на 12 юли т.г. колата е поставила рекорд на „Нордшлайфе“. Тя обиколила легендарната писта за 7:24,127 мин. По-добро постижение с 3,62 секунди спрямо предишния рекорд.
За феновете на спортното шофиране, моделът ще се предлага и с допълнителни гуми за писта и Carbon Aerokit. Той включва аеродинамични елементи, всички от карбон, както и гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.
Panamera GTS е насочена към спортното шофиране и дългите пътувания. Двигателят е същият, но развива 500 к.с. Спринтът до 100 км/ч става за 3,8 секунди, а максималната скорост е 302 км/ч. Има и спортна изпускателна система за по-мощен звук.
Окачването е PASM, активно и въздушно, като е с по-спортни настройки. Просветът е снижен с 10мм, антиролбарите са подсилени за още по-голяма стабилност. Има и електрони PTV Plus заключващи механизми за диференциала за оптимално разпределение на мощността.
Дизайнът също отразява по-спортния дух на модела. Има повече по-тъмни и спортни елементи, логата са в черно. Дори и фаровете са затъмнени. GTS ще се разпознава веднага от всеки ъгъл.
В интериора се използва повече от Race-Tex текстила, който напомня на велур. Седалките са спортни, адаптивни с 18 посоки на настройка. Има и два специални интериорни пакета само за GTS с различни декорации.
Porsche казва, че приема поръчки и за двата модела. Доставките ще започнат през есента на тази година, първо в Германия.