П реди 85 години, на 22 октомври 1934 г., Skoda въвежда за пръв път името Superb, с което замества модела S 640. Първото поколение на Superb е в производство до 1949 г., задвижвано от 2,5-литров, 6-цилиндров двигател с 55 к.с.
През 1938 г. компанията представя Superb OHV с 3,1-литров, 6-цилиндров мотор с 80 к.с., като точно преди войната е произведена малка серия от модела Superb 4000 с V8 двигатели. След това Чехия (Чехословакия тогава) попада под влиянието на СССР, производството на модела (и не само на него) е спряно, за да се стигне до 2001 г., когато Superb отново е възроден в моделната гама на компанията от Млада Болеслав.
От самото лансиране през 2001 г., Superb става еталон за пространство в областта на краката на втория ред седалки, предлагайки и отлично съотношение качество-цена. Заместникът на модела идва през 2008 г., като за този седем годишен период са пласирани 136 068 бройки на пазара.
През 2009 г. на пазара се появява и Superb Combi, предлагащ между 633 и 1865 л обем на багажника. До 2015 г., когато идва третото поколение на модерния Superb, Skoda произвежда 404 756 седана и 217 734 комбита в завода си в Квасини.
Skoda Superb iV
Настоящото поколение на Superb също се радва на голям интерес, като отново предлага несравнимо широк вътрешен обем и багажник, но също и високи нива на комфорт и системи за комфорт и безопасност.
Тази година флагманът на Skoda претърпя задължителния фейслифт, след който се сдоби с Full LED матрични фарове, вариант Scout, нов TDI дизел, а скоро в продажба ще влезе и електрифицираната iV версия с плъг-ин хибридна технология.
И докато 54% от всички модели Superb се доставят до клиенти в Европа, моделът е много търсен и в Китай, за където потеглят един на всеки три „Супърба“.
Между 2001 г. и края на първото тримесечие на 2019 г. са произведени общо 1 280 600 бройки Skoda Superb.
Двулитров двигател за следващия Mercedes-AMG C63
Mazda ще лансира и иновативен дизелов двигател
SUV са повишили драстично консумацията на петрол и емисиите парникови газове