Д ен преди да бъде официално представен пред журналистите на автомобилния салон в Париж (където присъства и наш екип), Skoda разкри външността на концепцията Vision RS. Във френската столица компанията ще покаже и новия Kodiaq RS, но с т. нар. горещ хечбек чехите дават ясно да се разбере, че емоционалният дизайн не е нищо чуждо за тях.
Целта пред концептуалния модел е да разкрие бъдещия дизайнерския език за спортните модели RS, както и бъдещия наследник на Rapid в компактния клас. Петвратият хечбек, който Skoda ще покаже утре за пръв път официално, е дълъг 4356 мм, висок е 1431 мм, широк е 1810 мм, а междуосието му е 2650 мм. Той предлага място за четирима (серийният ще е за петима) и багажник с обем 430 литра.
Дизайнът на Vision RS продължава сегашната линия на остри и прецизни линии, но с някои елементи от моторния спорт тези форми вече излъчват много повече агресия. Отзад дизайнът е доста по-различен от досега познатите форми, като дифузьорът и спойлерът също наблягат на спортните гени. Формата на вратата на багажника наподобява тази на Volvo C30.
Плъг-ин хибридното задвижване комбинира 1,5-литров турбо TSI мотор със 150 к.с. и елетромотор с мощност 102 к.с. Тези параметри са достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 7,1 сек и максимална скорост 210 км/ч. Водачът може да избира между режими на задвижване Normal, Eco и Sport.
Интериорът изглежда прекалено добре и изчистено за сериен автомобил, но тук трябва да очакваме поява на дигиталното приробро табло във все повече модели на Skoda.
Skoda твърди, че компактният хечбек отделя само 33 г/км емисии СО2 и е способен да измине до 70 км само на ток, благодарение на литиево-йонни батерии с капацитет 13 kWh (от които може да се използват 9,9 kWh) Зареждането им отнема 2,5 часа от домашен ел. контакт. Батерията, естествено, се зарежда и по време на движение.
Това е модерният "Моби Дик" на Porsche. Предлага 700 к.с. срещу 700 000 евро