А втомобилната индустрия е достигнала точка, в която за всичко де монтират екрани и докато някои производители се опитват да върнат бутоните, други отиват изцяло към въвеждане на сензорни дисплеи.
Така, в допълнение към основния дисплей на арматурното табло, производителите вече добавят дисплеи за пътника отпред, както и на тези на задните седалки, позволявайки им да гледат видеоклипове, да играят игри или да сърфират в интернет.
Lincoln Navigator е оборудван с 48-инчов (Cadillac Escalade също) панорамен дисплей, който използва цялото табло за забавление, предлагайки лесен достъп до музика, подкасти, видео приложения и игри през Google Play Store.
Но този повишен фокус върху екраните не е любим на всеки. Проучване на J. D. Power показва, че шофьорите „не виждат стойност в екраните за пътниците“ и причината е смислена. Повечето шофьори пътуват сами, така че никой не използва предната пътническа седалка. Поне в САЩ, в Европа споделеното пътуване е по-разпространено, докато в Щатите това е рядко срещано. Затова и по магистралите си имат бърза лента за коли с повече от един човек в тях.
Това е грозната истина, която допринася за задръстванията и замърсяването, но повечето от нас пътуват без никой да седи на предната пътническа седалка, така че проучването подчертава очевидния резултат. Ако никой не седи там, за да използва екрана, защо да инсталирате екран на първо място?
Проучването показва, че само 10% от автомобилите, които излизат на пътя, включват пътник на предната седалка. Видях го лично преди дни по магистралите около Лос Анжелис.
Има и втори недостатък, с който автомобилните производители трябва да се справят. Дори ако водачът пътува с пътник на предната седалка, допълнителният екран е труден за използване.
Изводът е, че никой освен производителите на автомобили не изглежда ангажиран с пътническите екрани, въпреки че като се има предвид, че технологията е все още в началото си, тенденцията може да се промени през следващите години.
Проучването също така показва, че шофьорите не са големи фенове на технологията, базирана на изкуствен интелект в автомобила, и повечето водачи намират за трудно да се адаптират към вътрешното управление с жестове. Повече от 1 на 5 шофьори смятат, че на управлението с жестове „липсва функционалност“.
Междувременно шофьорите все още вярват, че големият екран на таблото е задължителен, собено след като репликирането на смартфон чрез Android Auto и CarPlay продължава да се подобрява. Данните на Apple показват, че приблизително 8 от 10 купувачи на нови автомобили биха обмислили промяна на марката и модела, ако не могат да имат CarPlay в нов автомобил. Google казва, че Android Auto вече се предлага в повече от 200 милиона автомобила на пътя.