Седмицата: Русия срещу Запада и на автомобилния фронт

През изминалата седмица празнувахме 1 година от създаването на CarMarket.bg, Mercedes пък отпразнува производството на 22 млн. автомобила в завода си в Зинделфинген

Пламен Георгиев,
обзор на седмицата 12 февруари

CarMarket.bg

П реди точно 1 година CarMarket.bg излезе на сцената на родната Интернет лудница в най-удачния момент. Момент, в който автомобилната промишленост преживява трансформация без аналог в цялата история, защото преходът от коня към автомобила е бил воден единствено от развитието.

Започнахме с една амбиция, днес продължаваме с много и по-големи, защото разбрахме и доказахме, че качественото съдържание има своето място и търсене на пазара.

В седмицата, в която празнувахме първия си рожден ден, „Галъп” излезе с проучване, според което за една четвърт от българите 80-те години на миналия век са най-доброто десетилетие.

Вероятно заради това всяка новина на тема руски автомобили буквално взривява мнението „ЗА” и „ПРОТИВ”. Така беше и тази седмица, когато писахме за тази „петица”, създадена на базата на Mercedes-Benz AMG 5.5 (Е210). Руският ентусиаст е успял да съвмести платформата и технологията от Германия с формите на ВАЗ-2105. Но и тук се е развихрил, защото се открояват доста ръбове, особено силно изразени са тези, с които са раздути четирите калника.

Втората най-четена новина тази седмица бе свързана с факта, че АвтоВАЗ е придобил завода на Nissan за 1 евро. Руският гигант обяви, че в него ще произвежда между 50 000 и 70 000 „Лади” годишно. С едно важно уточнение: това ще стане от 2027 г. А въпросните „Лади” ще са китайски модели с руска емблема.

Третата новина от Русия през изминалата седмица бе свързана с проучване на „Авито Авто”, чийто данни показват, че все повече собственици на автомобили до 3-годишна възраст се опитват да се отърват от превозното си средство. Броят на обявите за продажба на скъпи употребявани автомобили е нараснал през януари с 63% спрямо същия месец година по-рано.

Като контрапункт на руските новини от седмицата дойдоха обновените BMW Х5 и Х6, които идват с освежен външен дизайн, Curved Display в интериора, повече мощност за различните модификации на двата модела и по-голям пробег за плъг-ин хибридите..

Основният конкурент на BMW тази седмица показа Mercedes-Maybach S580e, първият plug-in хибриден модел на суперлуксозната марка. Що се отнася до Maybach, разбира се. Компанията се похвали и, че е произвела 22-милионния автомобил в своя завод в Зинделфинген. Заводът първоначално е създаден да произвежда самолети - още през 1915 г. Четири години по-късно започва да бълва и коли.

Няма как да пропуснем и залеза на ерата на чистите V12 двигатели в Сант’Агата Болонезе. Lamborghini показа дуото Invencible и Autentica. Първият е купе, а вторият роудстър, сервирайки ни лебедовата песен на 12-цилиндровия двигател. И двата са базирани на платформата на Aventador, който се появи на бял свят преди 12 години с оригинала LP 700-4.

От години в България се говори за „Войната по пътищата”. И тя остава само на думи, винаги, до следващата голяма трагедия. Нямало законодателни възможности, не можело… Наскоро писахме, че в Гърция смъртните случаи са намалели с 50% за 10 години. Сега Румъния има своя лек как да се справи с този бич. Страната заема първо място в Европа по брой смъртни случаи при пътнотранспортни произшествия през 2021 г.

Но това ще се промени. Дрогирани, пияни или неправоспособни шофьори, причинили фатален пътен инцидент, ще бъдат наказвани с доживотен затвор. Това предвижда законодателното предложение за допълване на Наказателния кодекс, единодушно прието от Сената в Румъния. Ха, значи можело. Сега и северната ни съседка ще се справи с този огромен социален проблем.

А тук кога?

обзор на седмицата седмицата