Обновените BMW X5 и X6 идват с повече мощност и пробег на плъг-ин хибридите

Х5 може да се поръча със светеща радиаторна решетка, т. нар. Curved Display е стандарт

Пламен Георгиев,
BMW X5 и Х6 2024

, BMW / CarMarket.bg

BMW X5 и Х6 (2024)

BMW не използва думата фейслифт, но в общоприетия речник обновените Х5 и Х6 са именно това: освежен дизайн в средата на жизнения цикъл и повече мощност за различните модификации на двата модела.

За щастие в дизайнерско отношение не виждаме разделените светлини като при X7. Тук те са по-тънки, като е променена графиката на дневните светлини, които са оформени като стрела. Като опция X5 вече може да се поръча и със светеща радиаторна решетка, опция, която за пръв път бе предложена X6. Предната броня е променена с вертикални вентилационни отвори, докато X6 стандартно се предлага с пакет M Sport.

Промените в екстериора по традиция не са съществени, такъв е и този случай. Но за сметка на това вече Х5 и Х6 идват с комбинацията от 12,3-инчово приборно табло и 14,9-инчов централен дисплей, обединени под едно стъкло, познато като BMW Curved Display. В някои нови модели на баварците кръглият контролер на iDrive вече изчезна, но за щастие не и в тези два модела. Вентилационните отвори са по-тънки и виждаме интерпретация на т. нар. Interactive bar от новата Серия 7 и X7.

 BMW X5 2024

BMW

BMW X5 2024

Споделена с Х7 е и новата двигателна гама, която качва сериозно мощността. Базовата версия е X5 sDrive40i (със задно предаване), следва Х5 xDrive40i и X6 xDrive40i, които разчитат на нова 48V мека хибридна система. Трилитровият битурбо „шестак” вече генерира 40 к.с. повече и достига 380 к.с. и 540 Нм. Така ускорението на двата модела до 100 км/ч отнема 5,2 секунди.

Същият двигател се използва в новия X5 xDrive50e PHEV (плъг-ин хибриден Х6 все още няма). Електромоторът, вграден в 8-степенната трансмисия Steptronic Sport генерира 197 к.с., скок от досегашните 113 к.с. на мотора в xDrive45e. Системната мощност възлиза на 490 к.с. и 700 Нм, ръст от 96 к.с. и 100 Нм спрямо 45e. Това сваля драстично времето за ускорение до 100 км/ч, което вече е 4,8 секунди (спрямо 5,3).

 BMW X6 2024

BMW

BMW X6 2024

Освен че вече е инсталиран BMW IconicSounds Electric, плъг-ин хибридът xDrive50e вече може да изминава до 94-110 км само на ток. Това е възможно благодарение на увеличения с 25% капацитет на батерията, който вече е 25,7 kWh.

На върха в моделната гама застава нова версия на познатия 4,4-литров V8 двигател, идващ от спортните модели на BMW M GmbH. Той се монтира в X5 и X6 M60i. Мощността му е 530 к.с., въртящият момент е 730 Нм. Двата модела спринтират до 100 км/ч за 4,3 секунди.

 BMW X5 2024

BMW

BMW X5 2024

Не е забравена и дизеловата технология, представена в двата модела от новия дизелов 3,0-литров „шестак”, който работи с мека хибридна технология. Крайният резултат е 298 к.с. и 670 Нм.

Всички модели Х6 идват стандартно с адаптивни амортисьори, X5 xDrive50e е оборудван стандартно с въздушно окачване, а версиите M60i при Х5 и Х6 са оборудвани с Integral Active Steering, т.е. завиващи четири колела.

Моделите са оборудвани и с Highway Assistant Level 2+ пакет за автономно управление, който позволява да свалите ръце от волана при скорости до 137 км/ч на определени участъци от обществената пътна мрежа. Той е част от опционалния Driving Assistance Professional Package, който вече има в iX и X7.

Производството на X5 и X6 в Спартанбург, САЩ, ще започне през април.

BMW BMW X5 BMW X6