Seat вижда градската мобилност по този начин

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Seat представи тази кръстоска между автомобил и мотоциклет по време на Mobile World Congress в Барселона. Minimo представя визията на марката за бъдещето на градската мобилност. Към момента той е обозначен като концепцията, но испанската компания потвърди, че моделът ще влезе в серийно производство през 2021 г. Промени по формата няма да има, но ще има по материалите.

И защо не, след като вече няколко години Renault Twizy бележи много добри резултати именно по формулата, която сега Seat експлоатира. Моделът ще бъде представен на започващия на 5 март автомобилен салон в Женева, където Citroen също ще покаже своето виждане по темата „бъдеща градска мобилност” във формата на концепта Ami One.

Електрическият Citroen Ami One като алтернатива на градския транспорт

Идеята зад електрическата четириколка е проста: комбинация между миниатюрните размери на мотоциклет и сигурността и комфорта на кола, което е абсолютно същата основа, на която е изграден и Twizy. Любопитното е, че скорошно проучване твърди, че компаниите ще се откажат от моделите си в клас А, а ето че вече втора марка показва бъдещ модел, който се помества под този клас А.

Minimo е дълъг 2,5 метра и е широк 1,24 метра. С тези размери той може да превозва двама човека (един зад друг), заемайки само 3,1 кв. м върху пътя, което е с над 50% под площта на обикновен градски автомобил.

За разлика от Twizy, Seat Minimo е с изцяло затворено купе. Двете врати са асиметрични, проектирани така, че да се отварят дори и в най-тесните пространства, като лявата е по-малка от дясната.

Електрическото задвижване се осигурява от батерия с капацитет 15 kWh, която може да се смени „за секунди”, като по този начин Minimo може да продължи пътуването си много по-бързо от други електромобили. Но подробности по темата за момента липсват. Seat твърди, че Minimo може да измине над 100 км при напълно заредена батерията, което е повече от достатъчно за ежедневните нужди в града.

Именно сменяемата батерия дава основание на Seat да вярва, че по този начин могат да се намалят операционните разходи на услугата за споделено ползване, каквато е първоначалната идея зад модела. Minimo е проектиран така, че в него да може да се вградят технологии за автономно управление от Ниво 4 (когато са готови), т.е. той сам да може да взима пътника, когато той направи поръчка за транспорт.

Убийствена визия и 100% електрическа версия за новия Peugeot 208

ADAC реабилитира дизела

Хибридният Formentor е първият „истински” модел на Cupra

Източник на статията: Vesti.bg

Сеат Минимо Сеат Seat Seat Minimo