З аводът на Renault в Москва поднови работа за първи път от края на февруари, когато временно спря заради войната в Украйна. Новината съобщи “Ройтерс”, позовавайки се на говорител на компанията.
Преди седмици Renault заяви, че трябва да направи логистични промени, това бе официалното обяснение за преустановяването на работата в съоръжението, което е за асемблиране.
Renault е първият чуждестранен производител, който обявява, че се връща към работния процес в завод в Русия.
Почти всички спряха или силно ограничиха дейността си покрай санкциите на ЕС и САЩ. Те имат и казус с доставките на части, компоненти и т.н.
Русия обяви, че ще национализира бизнеса на фирми, които са затворили и спрели да плащат заплати на руските си служители по “неоснователни причини”. Основателни се считат тези, при които поточните линии са в невъзможност да бълват продукция заради липса на доставки.
Възможностите са бърз фалит, при която активите и пасивите се отнемат, прехвърляне на бизнеса на местни партньори или продължаване. До момента само две автомобилни компании обявиха публично се се изтеглят от Русия, изоставяйки инвестициите там - Stellantis и Mitsubishi, които имат завод за ванове.
Renault, акционер в който продължава да бъде френската държава, е сред производителите с най-голям оборот в Русия. Марката е доста популярна в страната, като 8 процента от приходите й се дължат на този пазар, на който пък тя държи дял от около 20 процента.
Два завода на АвтоВАЗ обаче, основен акционер в който е Renault частично слагат ключа от днес до края на седмицата, информира “Ройтерс”. Те са в Ижевск и Толияти. Там се прави Lada, а също така Dacia Logan и Sandero.
Lada Vesta, която произлиза от платформа на Renault, няма да бъде спирана. Това е така, тъй като частите и компонентите за моделите на руската марка се доставят основно от Русия. С моделите на Renault и Dacia обаче всичко е по-сложно.