„Китайският Aurus" стъпи в Европа

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

К итайско копие на руски автомобил?! Може, но истината е някъде по средата. Китайският президент Си Дзинпин посети Европа, а за личния му транспорт се погрижи китайското президентско возило на Hongqi. Погледнат отстрани, седанът може да се сгреши с руския „Путинмобил“, макар в анфас двата автомобила да се различават. Но дали наистина китайците са копирали Aurus?

Това е трудно да се каже, тъй като седанът с обозначение Hongqi N501 е една от най-строго пазените тайни на концерна FAW. Този автомобил не е показван на изложения, пред журналисти, няма го дори на сайта на компанията. Причината за това е, че в него се вози председателят на комунистическата партия на Китай. Странното е, че президентът на страната предпочита класически седан, а не лимузина.

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Първите фотографии на Hongqi N501 се появиха в китайската преса преди по-малко от година, когато бе и официалният дебют на Aurus. Оттогава Си Дзинпин нееднократно го е използвал в родината си, но посещението му в Италия миналия уикенд бе първо за китайския президентски автомобил в Европа.

Информацията за модела е изключително оскъдна, като тя се крепи основно на догадки. Дължината на 4-вратия седан е 5,5 метра, като за шаси се предполага, че се използва това от Audi A6. За задвижване (вероятно) се разчита на турбо V8 с обем 4,0 литра, разработен на базата на мотор на Toyota, като мощността му е около 400 к.с. Това предположение се крепи на факта, че двигателят е предназначен за „гражданската“ версия на Hongqi L5, която така и още не се е появила на пазара. Знае се, че FAW има джойнт-вeнчър както с Toyota, така и с Volkswagen.

Руският Rolls-Royce вече и за "простолюдието"

Къде е връзката с руския Aurus? Тя се крие във факта, че руската лимузина използва китайски възли и детайли (окачването например). Затова може би не трябва да ни изненадва приликата в дизайна, но кой и от кого е копирал – това си остава загадка.

Междувременно стана ясно, че навлизането на Aurus на европейския пазар е поставено под въпрос. Причината за това са Lamborghini, Toyota и Michelin, които оспорили правата върху името ѝ в европейското Бюро за интелектуална собственост (EUIPO). Аргументите им: Lamborghini вижда сходства в името със своя Urus, Toyota – с Auris, а Michelin прави гуми под марката Taurus.

Китайските електромобили са много, но некачествени

Ferrari направи уникат за милиони евро

5 технологии, които ще превземат автомобилите

Източник на статията: Vesti.bg

Си Дзинпин любопитно автомобили китайски автомобили Hongqi Hongqi N501