Е дин от надписите в скорошен видеоклип на Renault гласи: „Най-бързият обрат в най-новата история на автомобилостроенето“. Клипът отразява първите 1000 дни от плана „Renaulution“ за възраждане на марката. Звучи повече от дръзко, но скорошната история на марката показва, че в тази фраза има много истина.
Renault беше на загуба през 2020 г. от продадени малко под 3 милиона коли до завиден оперативен марж от 7,9% от 2,2 милиона продажби през 2023 г., като същевременно увеличи приходите с около една четвърт за същия период.
След като основата е налята, следващата фаза от плана Renaulution е превръщане на електрическата мобилност достъпна за масовия клиент, като същевременно прави прави автомобили, които клиентът наистина желае да притежава.
Фабрис Камболив, главен изпълнителен директор на Renault, е пряко отговорен за лансирането на флагман в проекта Renaulution: прероденото Renault 5. Създаването на такива желани електромобили е от решаващо значение за подпомагане „счупването на стъкления покрив“ при продажбите на електромобили, които се нуждаят от още един „пробив“ след „плато“ (сравнително устойчивите продажби на електромобили в момента), според Камболив.
“Петицата“ и предстоящата „четворка“ „съчетават емоция и нови технологии и ние сме убедени, че тези модели ще ни помогнат да продължим напред“. Няма да има нужда от стимулиране на продажбите, настоява той.
„Ако наистина искате да сте важни на даден пазар, трябва да сте на два крака: на единия, добър капацитет за продажба на местния пазар, но на другия, добър капацитет за износ. За това трябва да сте локализирани.“ Китай обаче засега е забранен, пазар, който става все по-неустойчив и труден за опериране за западните производители, въпреки че Renault си партнира с неуточнен китайски партньор за разработването на новия електрически градски автомобил Twingo.
Разглеждайки гамата на Renault се налага мнението, че има модели, които се препокриват. Например новите 5 и 4 са редом с Clio и Captur в B-сегмента, а в в C-сегмента има шест кросоувъра. Камбилов не вижда проблем в това. „Имаме две-три години, за да извлечем наистина най-добрия потенциал от тези автомобили.”