Нов живот на ток за емблематичния Renault 4

Renault 4 предлага до 400 км пробег, две батерии и два лектрически мотори, като на пазара го чакаме в началото на 2025 г.

Пламен Георгиев,
Renault 4

Renault

Renault 4 се ражда през 60-те години, за да отговори на нуждите на общество, което е в процес на промени, свързани с миграцията от селските райони към града, зараждането на средната класа и новата роля на жените. Това е автомобил за всеки, за всички нужди.

Днес, две години след като бе показан като концепт отново на автосалона в Париж, идва серийният Renault 4 E-Tech, който отново идва в момент на трансформация, но този път на автомобила. Той има за цел да се превърне в модерния универсален компактен автомобил.

Renault

Целта пред Renault 4 E-Tech electric е да даде входна, достъпна точка за клиентите, които искат да преминат на електрическа мобилност. Моделът влиза в сегмент В, заставайки точно над друга възродена легенда, Renault 5, който нашата медия ще тества след седмица.

Малко по-голямо и „по-обемист“ от оригинала, Renault 4 E-Tech е позициониран както Captur спрямо Clio. Докато Renault 5 E-Tech е насочен към глада, Renault 4 има по-широк поглед и цели да привлече към електрическите автомобили по-широка аудитория, включително младите семейства.

Renault

Renault 4 е третият автомобил, базиран на платформата AmpR Small, която се използва от „петицата“ и Alpine S290. И тук, подобно на Renault 5, батериите NMC са с капацитет съответно 40 и 52 kWh (до 300 и 400 км пробег). Клиентите могат да избират между мощност на електромотора 90 или 110 kW.

Дълъг 4100 м, новият модел е със 120 мм по-дълъг от Renault 5, като междуосието е по-дълго с 80 мм. Това позволява на новия модел да предложи на клиентите багажник с обем 420 л.

Renault

Зареждането от 10 до 100% отнема 4,30 ч на 11-киловатова АС обществена станция. На DC станция с мощност 100 kW зареждането от 15 до 80% трае 30 минути.

Charging time from 10 percent to 100 percent is four and a half hours at a typical 11-kW AC public station, Renault says, and 30 minutes from 15 percent to 80 percent at a DC station, with a maximum rate of 100 kW.

Renault не казва нищо за цените, но новият Citroen e-C3 Aircross и Opel Frontera ще стартират от около 30 000 евро, така че може да се очаква цена около тази и дори по-ниска. Поръчките за модела ще започнат през първото тримесечия на следващата година.

Renault Renault 4Ever Trophy Renault 4 E-Tech