General Motors и Ford са напът да повторят сценарий, който са разигравали много пъти преди, опитвайки се да убедят инвеститорите, че могат да преминат през рецесия, без да се окажат на загуба, пише "Ройтерс".
През последните няколко седмици анализаторите намалиха целевите цени на акциите и прогнозите за печалбите на автомобилните производители, предвид лошите перспективи за глобалната икономика.
Високите цени на енергията, нарастващите лихвени проценти, инфлацията, затруднените доставки и упоритата устойчивост на COVID предвещават лоши вести по отношение на печалбите на автомобилните компании.
В същото време някои експерти казват, че рецесията може да бъде лека и търсенето на коли да се възстанови по-бързо, отколкото в миналото. Голямата разлика от минали кризи е, че дилърите на GM и Ford в САЩ не разполагат с големи запаси от непродадени возила, чиито цени могат да бъдат намалени, за да бъдат продадени.
И GM, и Ford имат стабилни баланси, финансовото им състояние е много по-добро в сравнение с периода, довел до тежката криза през 2008-2009 г. Тя тласна GM към фалит.
Gеneral Motors се придържа към очакванията си за печалба за цялата година, дори след като разкри, че има 95 000 автомобила на склад, които не може да достави поради липсващи компоненти.
Компанията коментира по-рано този месец, че очаква нетни приходи за второто тримесечие от 1,6 до 1,9 милиарда долара - под очакванията на анализаторите от $2,56 млрд.
Ford също запази разчетите си за оперативна печалба за цялата година между $11,5 и $12,5 млрд.
Bloomberg съобщи миналата седмица, че босът на Синия овал Джим Фарли може да нареди закриване на около 8000 работни места, главно в сектори, свързани с производството на коли и (или) двигатели с вътрешно горене.
Наскоро Фарли на няколко пъти каза, че Ford има твърде много персонал и харчи твърде много за проблеми с качеството.