П азарният дял на Tesla може да падне рязко от 70 процента с днешна дата на едва 11% до 2025 г. заради засилената конкуренция на General Motors и Ford, твърди последното издание на годишното проучване на Bank of America Merrill Lynch - „Car Wars”.
Според автора на изследването Джон Мърфи, старши автомобилен анализатор в Bank of America Merrill Lynch, двата гиганта от Детройт ще изпреварят Tesla до средата на десетилетието, когато всеки ще има приблизително 15 процента пазарен дял на EV.
Това е увеличение с около 10 на сто от сегашното положение и на двата производителя. Очаква се нови возила като електрическите пикапи F-150 Lightning и Silverado EV (представен тази година, продажбите му стартират през следващата) да стимулират грандиозния растеж.
А това е поредна прогноза за край на лидерството на Tesla сред електромобилите. В Европа се твърди, че Volkswagen ще мине пред марката на Илон Мъск от 2025 г. Закани отправя и Stellantis.
Свършено е с това господство, което Tesla има на пазара на електромобили, особено в САЩ. Всичко ще се промени много драстично през следващите четири години“, казва Джон Мърфи.
Той се обосновава, че причина за това е бавното разширяване на гамата - за да бъде брандът в крак както с познатите производители, така и с новите стартъпи.
Анализаторът казва, че главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск е имал вакуум през последните 10 години, в който да оперира там, където не е имало голяма конкуренция. Но „този вакуум се запълва масово за следващите четири години от много добри продукти”.
Tesla отложи Cybertruck многократно, както и Roadster. Последното обещание на Мъск е да започнат да се произвеждат догодина.
Илон не се движеше достатъчно бързо. Той проявяваше огромно високомерие, че другите никога няма да успеят да го достигнат и никога няма да са способни да правят това, което и той, а те вече го правят“, добави експертът.
Босове на Ford и General Motors заявиха няколко пъти, че планират да отнемат титлата на Tesla до няколко години. Ford изчислява, че ще започне да произвежда по 2 милиона EV до 2026 г., докато GM казва, че ще има капацитет от повече от 2 милиона EV в Северна Америка и Китай до 2025 г.
Според други прогноза от тазгодишното проучване "Car Wars”, около 60 процента от новите регистрации до 2026 г. в САЩ ще бъдат на електромобили и хибриди и че продажбите на е-коли ще заемат поне 10 процента от пазара догогава.