Китайската Geely иска да стане най-големият акционер в Daimler

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

А генция Reuters съобщи, позовавайки се на двама свои независими източника, че китайската компанията Geely е закупила дял от Daimler. Не са казва какъв е процентът на акциите, но вероятно той е под 3%.

Geely, която е собственик на производителя на лондонските таксита LEVC, притежаваща също Volvo, както и акции във Volvo Trucks и Lotus, има намерение да стане най-големият акционер в Daimler.

През ноември 2017 г. Daimler отклони оферта от Поднебесната империя. Тогава се говореше, че Geely е предложил между 4 и $4,7 млрд. за 3 до 5% от акциите на германския концерн.

Тази оферта не бе приета. По информация на Autocar, Geely има намерението да стане най-големият акционер, закупувайки 6,8% от акциите в концерна.

Един от източниците на Reuters заявява, че “Geely искат да демонстрират сериозността си и да впечатлят хората в Daimler, показвайки им, че няма да се откажат.”

Geely отказват коментар. Daimler заявяват, че приветстват интерес към дългосрочно акционерно обвързване, добавяйки, че всяка промяна в статута на концерна ще бъде обявена официално на интернет сайта.

Вчера, по време на събитие в Дуисбург, Дитер Цече, главен изпълнителен директор на Daimler, заяви, че няма информация за покупка на акции на Daimler от страна на Geely.

“Не съм виждал председателя на Geely от поне една година”, заяви Цече по време на представянето на новия Mercedes-Benz Sprinter.

Голямото желание на Geely да се сдобие с акции се крие в желанието им да получи достъп до технологиите на Daimler за електрически батерии и задвижване. Китайските производители са под сериозен натиск да ускорят производството на електрически и хибридни автомобили, тъй като страната въвежда квотни принципи и ситуацията се затяга много.

Daimler обаче не е заинтересован от втори партньор в Китай, тъй като той има много силен такъв: BAIC Motor Corp, който е най-големият производител на електромобили в страната.

Сред най-големите акционери в Daimler са Blackrock, който държи 5,95%, Kuwait Investment Authority с 5,33% и Renault-Nissan alliance с 3,1%.

Новият Hyundai Santa Fe е взаимствал от малкия Kona

Крис Харис и Еди Джордан се отърваха да не изгорят по време на снимки

705 к.с. и цена от 124 200 евро за „сбогом” с RS6

Източник на статията: Vesti.bg

китайски автомобили Daimler Geely