Porsche 959 е един от най-вълнуващите автомобили, правени в Цуфенхаузен, и много рядък. От 1987-а до 1988 г. са изработени само 292 броя.
Това се отнася с още по-голяма сила за спортната серия 959 S, от която са продадени едва 29 екземпляра. Бившият пилот от Формула 1 Ник Хайдфелд "случайно" притежава такъв и го даде на Porsche Classic за пълно обновяване, отнело малко повече от три години.
С пробег от само 4183 километра, белият суперавтомобил беше “в сервиза” от лятото на 2017 г. до декември 2021 г. Porsche показва преминалия цялостен ремонт 959 S сега.
Бившият пилот на BMW Sauber научи от Porsche Classic, че системата за управление на двигателя е била модифицирана, а след това проблемът е бил решен чрез възстановяване на модула Motronic за съответната спецификация.
Липсата на шофиране на 959 S за продължителен период от време се е отразила на омазнените му частици.
Ако такъв технологично иновативен автомобил не се кара редовно, повредата, за съжаление, е неизбежна“, коментира Уве Макруцки, ръководител на фабрично възстановяване в Porsche Classic.
Той продължава с това, че при такава ситуация задвижването и шасито трябва да бъдат напълно обновени, за да се избегнат бъдещи проблеми. А за да не се стига до подобни казуси, съветва собствениците да карат колите си поне по 100 километра на месец.
Като спортен модел, 959 на Heidfeld е без електрическите прозорци, централното заключване и климатроника. Също така без задните седалки и дори огледалото от страната на пътника, докато самонивелиращото окачване на стандартния автомобил отсъства поначало. Всички тези промени бяха направени, за да се намали теглото, завършвайки с впечатляващите 1350 кг.
В 959 S е направено и много повече от “рязане” на удобства - инженерите на Porsche са инсталирали по-големи турбокомпресори. Мощността е увеличена до 508 к.с. и 561 Нм макс. въртящ момент, достатъчни за ускоряване от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди и максимална скорост от 339 км/ч.
Хайдфелд е ценител. Той притежава също 911 GT2 от поколение 996, както и Carrera GT, а гаражът му включва и няколко модела, различни от Porsche, като Ford Mustang от 1965 г. и класически кабриолет Volkswagen Beetle.