В Porsche им се услади практиката да възраждат класики, в които личи хем доброто старо, но си го има и новото.
Ето ви сега това - 911 Sport Classic. Технически то произлиза от 911 Turbo (997) и отдава почит на 911 Carrera RS 2.7 от 1972 г. Разбира се, не е модел, избран просто така, а един от четири, планирани неотдавна. През миналата година видяхме 911 Targa 4S. Остават още два.
Porsche 911 Sport Classic
Всички те са под знака на Heritage Design collection. 911 Sport Classic ще бъде произведено в 1250 броя, като цената започва от 274 714 евро, което е с около 80 хил. повече, отколкото редовото 911 Turbo. Нали няма съмнения, че цената е без значение и “тиражът” ще бъде похарчен бързо-бързо.
Поръчки ще започнат да се приемат по-късно тази година. Припомняме, че през 2009 г. Porsche пусна 250 екземпляра от оригиналното 997 911 Sport Classic и ги изтъргува за 48 часа.
Но да видим какво имаме сега. Познатият 3,7-литров, редови 6-цилиндров двигател с 543 к.с. (две турбини), което го прави най-мощното 911 с механична трансмисия, а тя е познатата 7-степенна. И задвижва задните колела.
По отношение на статичната и динамична безопасност няма компромиси (не, че има за каквото и да било друго) - керамични спирачки, динамичен контрол на шасито и задния мост, активно управление на окачването… Всичко това е стандарт.
В същото време колата има ретро излъчване, винтидж, както би се изразил някой. За това помага и задният спойлер, така добре познат от 911 Carrera RS през 70-те години.
Джантите са Fuchs - 20-инчови отпред и 21- отзад. Уникален за модела е покривът, направен от карбон - точно такъв няма да видите в друг модел на Porsche.
Навсякъде личат ретроелементи, има табелки, които да ви напомнят (и на вашите спътници), че притежавате нещо специално. Така е и в интериора, като за тапицерия е използвана полуанилинова кожа - за първи път след 918 Spyder.
Използван е специален плат на няколко места с явна препратка (като оформление) към 60-те и 70-те години. Личи аналогов тахометър.
Porsche 911 Sport Classic е 4-местен автомобил, който е за каране, за изпитване на удоволствие от шофирането. За истински фенове на бранда, които обичат да гледат към миналото.