Porsche преработи рядък автомобил и го върна в Америка

Поръчката е отнела две години, проектът е бил пазен в тайна

Porsche 911 Classic Club Coupe

Porsche

Т ака се прави, когато обичаш и уважаваш корените и историята си. Porsche се похвали със специално изработено 911 Classic Club Coupe, което било изпратено от най-големия американски фенклуб на марката в САЩ за "реставрация" в Щутгарт.

И сега ще бъде върнато отвъд океана (надяваме се, че корабът с който пътува ще стигне до крайната си дестинация, но това е в рамките на шегата), за да блести там.

Реставрация и въстановяване не са точните думи, на практика това си е специална изработка, но нека ги приемем компромисно. Символично.

Това 911 Carrera (996) било намерено в много лошо състояние в щата Вирджиния. По време на посещение в Америка на Александър Фабиг, шефът на индивидуалните проекти и класическите модели в компания, феновете успели да го придумат колата да бъде върната към втори живот там, където най-добре ще направят това.

Porsche

То не и имало голяма нужда за придумване, тъй като босът прекрасно е знаел на какво се е натъкнал. Серията 911 Sport Classic от 2009 г. е произведена само в 250 броя, като нито един от тях не е бил продаден в Америка.

Работата по колата е отнела две години и е пазена в тайна, наречена Project Grey. Сега има двукуполен покрив, за да може някой по-висок да носи каска зад волана. Задният спойлер е специален - в чест на 911 Carrera RS 2.7.

Porsche

На места с линии, надписи и т.н. личи синият цвят - типичен за американския клуб. Цветът се нарича “сив спортен металик” (от 911 Sport Classic). Джантите са 18-цолови.

Двигателят е заменен с редови атмосферен 6-цилиндров (3,6-литров) от 911 GT3 с 381 к.с. Механичната предавателна кутия, шасито и спирачките също са от 911 GT3.

Porsche

Интериорът е в сиво, синьо и черно, като някои тапицерии са изтъкани ръчно. Автомобилът притежава най-модерните комуникационни и интерактивни системи, като например Apple CarAuto.

Той е единствен, но въпреки това е минал цикъла като на всеки модел, имал е тестови “близнак”, пробван на пистата на Porsche, а също така в Италия и Испания. Нищо не е било оставено на случайността.

Фадиг обяснява, че 996 незаслужено е останал в сянката на другите генерации на 911, затова в департамента му работили още по-усърдно, за да пресъздадат една класика. Или по-скоро да я изработят.

Porsche

Porsche 718 Cayman Porsche 911 Classic Club Coupe Щутгарт реставриран възстановен